Mijn eerste stageweek!

foto van Rachelle Stark.
Mijn allereerste week zit er alweer op! Wat een zenuwen heb ik gehad, eerlijk waar! Voor het eerst ben ik begonnen aan een stage, die te maken heeft met de toeristische branche. Ik doe zoals ik al eerder schreef een stage bij Utrecht Marketing. Ik zit daar midden in de bruisende stad, omringd door winkels en vele grachten.

De stad leeft! Dat merk ik gelijk. De stad wordt overspoeld met vele toeristen en kent vele leuke kleine shops. Ik vond het belangrijk om een spot te vinden, waar ik gezond kan lunchen en na een weekje heb ik gelukkig al een shop ontdekt: de Yoghurt Barn. Ideaal als je jezelf niet vol wil eten met 'verkeerd' voedsel.

Maar goed, mijn ervaring van mijn eerste stageweek. Behalve dat ik nu elke ochtend zes uur s'morgens moet opstaan om met de metro vervolgens een Intercity naar Utrecht Centraal te pakken, is er natuurlijk nog veel meer veranderd. Ik draai nu per week 40 uur! En dan is de anderhalf uur reistijd er nog niet eens bij opgeteld.

foto van Rachelle Stark.
Langzamerhand begin ik gelukkig het openbaar vervoer iets meer te begrijpen en leer ik de weggetjes van de stad kennen. Dit o.a. doordat ik als opdracht kreeg om door de stad te lopen met een kaart. Zo ging ik enkele highlights langs en heb ik vele foto's kunnen maken. Hier zal ik binnenkort ook meer van posten.

Ik heb in elk geval mijn nieuwe collega's met hun vele afdelingen al voor een deel leren kennen. Utrecht Marketing blijkt veel meer te doen, dan ik mij ooit had kunnen voorstellen en dat is echt leuk. Het is een vrij nieuw bedrijf. Sinds de fusie, bestaan zij sinds januari 2017. Dus er ligt nog veel vrijheid voor mij als stagiaire om los te gaan met idee├źn. Ook wordt ik goed begeleid en ben ik al bezig geweest met het zoeken naar activiteiten voor de kalender op hun website. Verder ben ik ook al bezig geweest met een website screening. Hierbij geef ik aan wat ik als verbeterpunten zie voor hun website.

Mijn week begon rustig en dat is wel fijn eigenlijk. Het nieuwe ritme moet natuurlijk nog wennen en het is fijn om alles beetje bij beetje te leren. Komende week zal ik het sowieso iets zwaarder krijgen, omdat ik mijn baan bij de groenteboer op zaterdag er ook nog bij heb. Dit betekend, dat ik gewoon zes volle werkdagen draai. Ik probeer mijzelf dus maar zo min mogelijk druk te geven, zodat ik al mijn energie goed benut. Hoe dat uitpakt probeer ik hier af en toe te vertellen.

Leuke stagetips en weetjes van Utrecht zijn altijd welkom!

- Xoxo Rachelle

Reacties

Populaire berichten