Lake Bled!

foto van Rachelle Stark.
Ik schrijf dit Winterse bericht tijdens de enorme hitte in Nederland. Ik lig echt weg te puffen, maar ik heb eindelijk eens tijd om te schrijven.

Dit keer ging ik voor de tweede keer in mijn leven naar het prachtige meer Bled. Dit meer ligt in Slovenië en is voor elk seizoen denk ik wel een bezoekje waard. Mijn eerste keer bezocht ik Bled in de zomer en dit keer juist in de winter.


Ik kon mij niet herinneren, dat het zo mooi was! Je kan eindeloos wandelen om het meer met uitzicht op besneeuwde bergtoppen, een kasteel en natuurlijk het eilandje in het meer.
foto van Rachelle Stark.
Dit eilandje is tevens ook het enige eilandje wat in Slovenië te vinden is en heet Blejski Otok. Hier kan je heen varen voor € 16. Let wel op, de kerk zit niet bij de prijs inbegrepen. Hier komt nog € 4 bij!
foto van Rachelle Stark.
Anyways, ondanks de winterperiode hadden we een prachtig zonnige dag uitgekozen. Bled is in deze periode perfect als je niet van massatoerisme houd. Er waren maar enkele toeristen en dit prachtige landschap was voor onszelf. De sfeer was rustig en we hebben een top dag gehad.
foto van Rachelle Stark.
Als laatste gingen wij naar het kasteel van Slovenië, genaamd Blejski Grad. Dit is het kasteel waar o.a. koning Willem Alexander met zijn vrouw Maxima is geweest. Volgens de wijnverkoper, waren dit in elk geval zijn beste klanten haha!

Je kan dit kasteel bezoeken met de auto of als je nog wat energie overhebt lopend vanaf het meer naar boven.
Wil je onze volledige dag zien? Bekijk dan mijn vlog:

- Xoxo Rachelle

Reacties

Populaire berichten