The Eurovision Song Contest!


Bron: Brainpool
Noteer de data maar in je agenda! Vanaf 9, 11 en 13 mei 2017 kunnen we weer eindeloos genieten van The Eurovision Song Contest. Ik kijk hier eigenlijk ieder jaar weer naar uit. Zoveel liedjes, artiesten die hun land vertegenwoordigen en het moment dat Europa weer even de 'united feeling' heeft!
Okay, een land als Australië is dan misschien een beetje vreemd. Hoe dan ook, vind ik dit fantastisch. Ook dit jaar zal ik weer met stemblaadjes en hapjes uit verschillende landen naar dit spektakel kijken. Yup, that's right. I am an Eurovision geek! 
Om alvast in de stemming te komen geef ik een overzicht van bijna alle landen, die ooit meededen aan Eurovisie met het liedje wat ik de beste inzending van hun sinds tijden vind. Zal je het met mij eens zijn? We gaan het zien ;)!

Albania
  • Rona Nishliu - Suus (2012).
Andorra
  • Susanne Georgi - La Teva Decisio/Get A Life (2009).
Armenia
  • Aram MP3 - Not Alone (2014).
Australia
  • Guy Sebastian - Tonight Again (2015).
Austria.
  • Nathan Trent - Running On Air (2017).
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=SpPM1V3dqZE&w=560&h=315]
Ik weet dat Nathan Trent nog moet optreden, maar ik heb zijn nummer inmiddels al zo grijs gedraaid! Geweldig nummer, goed het Oostenrijkse landschap in beeld gebracht en gewoon relaxed! Zeker één van mijn favorieten <3!
Azerbaijan
  • Aysel & Arash - Always (2009).
Belarus
  • Anastasiya Vinnikova - I Love Belarus (2011).
Belgium
  • Loïc Nottet - Rhythm Inside (2015).
Bosnia & Herzegovina
  • Dino Merlin - Love In Rewind (2011).
Bulgaria
  • Krassimir Avramov - Illusion (2009).
Croatia
  • Klapa S Mora -  Mizerja (2013).
Cyprus
  • Ivi Adamou - La La Love (2012).
Czech Republic
  • Tereza Kerndlova - Have Some Fun (2008).
Denmark
  • Basim - Cliché Love Song (2014).
Estonia
  • Getter Jaani - Rockerfeller Street (2011).
F.Y.R. Macedonia
  • Elena Risteska - Ninanajna (2006).
Finland
  • Waldo's People - Lose Control (2009).
France
  • TWIN TWIN - Moustache (2014).
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=hWJFfnHNOWI&w=560&h=315]
Georgia
  • Nina Sublatti - Warrior (2015).
Germany
  • Elaiza - Is It Right (2014).
Greece
  • Helena Paparizou - My Number One (2005).
Hungary
  • András Kállay Saunders - Running (2014).
Iceland
  • Here Björk - Je Ne Sais Quoi (2010).
Ireland
  • Ryan Dolan - Only Love Survives (2013).
Israel
  • Boaz Mauda - The Fire In Your Eyes (2008).
Italy
  • Nina Zilli - L 'Amore È Femmina (2012).
Latvia
  • Aminata - Love Injected (2015).
Lithuania
  • Donny Montell - Love Is Blind (2012).
Malta
  • Gianluca Bezzina - Tomorrow (2013).
Moldova
  • Sunstroke Project & Olia Tira - Run Away (2010).
Montenegro
  • Andrea Demirovic - Just Get Out Of my Life (2009).
Norway
  • Alexander Rybak - Fairytale (2009).
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=uiH4BFTELME&w=560&h=315]
Poland
  • Donatan & Cleo - We Are Slavic.
Portugal
  • Vania Fernandes - Senhora Do Mar (2008).
Romania
  • Paula Seling & Ovi - Playing With Fire (2010).
Russia
  • Polina Gagarina - A Million Voices (2015).
San Marino
  • Senit - Stand By (2011).
Serbia
  • Nina - Čaroban (2011).
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=-CWvXKxjCs8&w=560&h=315]
Serbia & Montenegro
  • Željko Joksimović - Lane Moje (2004).
Slovenia
  • Kristina Pelakova - Horehronie (2010).
Slovakia
  • Eva Boto - Verjarmem (2012).
Spain
  • Manel Navarro - Do It For Your Lover (2017).
Alweer zo'n nummer die nog moet optreden, maar ik ben nu al fan van deze artiest! Hier post ik ongetwijfeld nog wel eens over ;)!
Sweden
  • Måns Zelmerlöw - Heroes (2015).
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=5sGOwFVUU0I&w=560&h=315]
Switzerland
  • Lovebugs - The Highest Hights (2009).
The Netherlands
  • The Common Linnets - Calm After The Storm (2014).
Turkey
  • Hadise - Düm Tek Tek (2009).
Ukraine
  • Gaitana - By My Guest (2012).
The United Kindom
  • Bonnie Tyler - Believe In Me (2013).
Zo dit was weer mijn jaarlijkse lijstje ;)! Vroeger deed ik dit soort lijstjes ook op mijn oude blog namelijk. Wie is jouw favoriet of all times?
De eerste halve finale is in elk geval op 9 mei 2017 om 21:00 op NPO1.
- Xoxo Rachelle

Reacties

Populaire berichten