Portugal won!

foto van Salvador Sobral.Waarschijnlijk weten jullie het nu allang! Portugal heeft voor het eerst het Eurovisie Songfestival gewonnen! Tot aan het einde bleef deze wedstrijd spannend! Aan het einde gaf Salvador Sobral, de zanger van het nummer 'Amar Pelos Dois' nog een speech waarin hij zijn dankbaarheid uitte.

Ik was in elk geval verrast, maar vind het zeker een welverdiende winnaar. Sinds het 'nieuwe' stemsysteem is Eurovisie zoveel spannender geworden. Vroeger kon ik makkelijk gokken wie er zou winnen. Tegenwoordig is dit lastiger, maar dat maakt de show spannender tot de laatste minuut. 
De acts die nu ook winnen zijn niet meer die standaard acts, die alleen maar populair zijn omdat ze lekker klinken. 
Het enige minpuntje vond ik dat de vakjury uit sommige landen ook aan het buurland stemmen meedoet... 
The final scoreboard of the Grand Final of the 2017 Eurovision Song Contest.
Bron: Eurovision.
Hierboven zie je in elk geval de uitslag van de avond. Spanje waar ik eerst fan van was, zong ontzettend vals. Dat zal ook de reden zijn van de laatste plaats lijkt mij zo. Een leuk feitje, Portugal won in de eerste halve finale ook al de meeste stemmen.
Ikzelf had mijn stem uitgebracht voor Oostenrijk, die ik gelukkig live ook top vond. Apart genoeg had Oostenrijk het laagste aantal stemmen van de kijkers gekregen. Dus dat was best wel shocky!

Het laatste optreden van Salvador Sobral deed hij in samenwerking met zijn zus Luísa. Zij had het nummer voor haar broer geschreven.
Vind jij het ook terecht?
- Xoxo Rachelle

Reacties

Populaire berichten