Studiereis Berlijn!


Haiihaii, a long time ago! Ik zit nu middenin mijn tentamenweken voor blok drie van mijn HBO studie in het toerisme. Het is nog steeds erg leuk en ook erg druk! En juist op die momenten besluit ik te hobby'en aan mijn blog! Klinkt logisch he ;)!

Anyways, een paar weken terug ging ik voor het eerst naar Berlijn! De hoofdstad van Duitsland en bekend om de scheiding tussen oost en west. Het kent een grote geschiedenis en wordt tot mijn verbazing aardig vaak door toeristen bezocht. Gelukkig is het een grote stad en is er ruimte zat ;)!

Wel werd er de eerste dag al aardig gejat! Een medestudent van mij is 100 euro lichter geworden binnen de eerste drie uur na aankomst en niet veel later is bij een leidinggevende de telefoon gejat...

Maar na regen komt zonneschijn... ik heb m'n Duitse schnitzel weer gescoord hoor haha!
Ik ben overigens nog steeds vlogger op mijn schooltje! Dus hier een mini impressie van mijn reis door Berlijn! Omg die begin foto op Youtube had wel even mogen worden aangepast hahaha!!!
foto van Rachelle Stark.
En ofcourse heb ik ook foto's! We gingen een fietstocht doen door Berlijn en het was zoooo koud! Dus ik probeer daar te glimlachen, maar oh oh...
foto van Rachelle Stark.
Dit vond ik het leukste om te zien tijdens de studiereis door Berlijn: het Holocaust Mahnmal. Een gedenkplaats aan de joden die systematisch werden vernietigd tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het bestaat uit wel 2700 blokken! Je kan er lekker in verdwalen en verstoppertje spelen ;)! Haha, maar okay, bedenk wel dat het een gedenkplaats is!
foto van Rachelle Stark.
We verbleven in het "Citystay Hostel". Nog nooit had ik in een hostel geslapen, maar ik heb wel geleerd, dat een hostel ontzettend gehorig is! Dus als je net als mij besluit in paniek even je moeder om half 4 s'ochtends te bellen.... kan ik je garanderen dat niet iedereen daar zo blij mee is ;)! Dus ik heb weer een wijze les geleerd haha!
foto van Rachelle Stark.
We zijn o.a. ook bij "Checkpoint Charlie" geweest. Ik verwachte niet veel van zo'n museum, maar we kregen een gids die echt interessant vertelde. Het was weliswaar een oude vent, maar die man had zowel Oost- als West-Berlijn meegemaakt. Zelden dat ik geïnteresseerd luister naar oude mannen haha! Maar deze verhalen wisten mij wel te raken en hij wilde ook graag zijn levenslessen delen met ons. Hele leuke ervaring!
foto van Rachelle Stark.
Voor het eerst heb ik een concentratiekamp bezocht! Bij Sachsenhausen. Ik was wel nerveus, want je hoort altijd dat mensen daar heel emotioneel worden. Gelukkig had ik dat daar niet zo. Ik had wel aparte dingen gezien, maar gelukkig kan ik mij er geen beelden bij vormen. Het is dus zeker onmenselijk en onvoorstelbaar dat zulke dingen hebben plaatsgevonden.
foto van Rachelle Stark.
Maar natuurlijk hebben we ook de gezellige dingen gedaan zoals bowlen en uitgaan bij Matrix!

Omg ik was stuk aan het einde van de reis! Maar ik nam nog wel even de tijd om bij mijn nieuwe vriend langs te gaan! Super blij gewoon! Hij woont in Nederland! Geen afstandsdingen meer !!! En ik heb nog nooit zo'n foto met een jongen gehad. Bucketlist goals! Dus die kan ik van me lijstje strepen haha! Verder is hij ontzettend lief en ben ik blij dat hij in mijn leven is gekomen ;)!

Zo nu zijn jullie weer een beetje bij ;)!

xxx Katy ^^!

Reacties

Populaire berichten