Borneo flashbacks: Kuching!

Dit jaar heb ik weer wat rondreizen gemaakt en Borneo was daar één van. Vandaag show ik wat foto's uit deze rondreis van de stad Kuching, gelegen in Sarawak! Borneo wilde ik altijd al eens bezoeken. Die ongerepte regenwouden moest ik eens zien. Zeker omdat er ook zoveel dreigt te verdwijnen. Ook is Borneo één van de weinige plekken waar je oerang-oetangs nog in het wild kunt spotten. Juist dat soort dingen trekken mij om naar een bepaald land te gaan. Zodat ik ze nog gezien heb voor het verdwenen is!
Natuurlijk bezochten we dus een regenwoud waar je de oerang-oetangs van dichtbij kon zien. Ze slingerde dan langs je heen als ze ergens voedsel zagen. Heel grappig om te zien =]!
Ook bezochten we die reis traditionele longhouses. Je kunt het zo zien. Vele huizen aan elkaar met allemaal hetzelfde weggetje voor hun huis gemaakt van bamboe. Iedereen deelt die woonruimte met elkaar. Wel heb je je eigen kamers natuurlijk.
De bewoners liepen er natuurlijk en sommige gingen het water in. Dit jongetje vond het echter wel eng om ineens toeristen te zien ;)!
Grote poorten met daarop Selamat Datang! Welkom dus ^^!
Een van mijn favoriete restaurants was zeker James Brooke! Iets westerser maar zeker ook genoeg Aziatisch eten en drinken. Voor het eerst kennis gemaakt met drankjes zoals Kalamansi! We hadden een prachtig uitzicht op het water. Er was een boulevard met winkeltjes en straatartiesten. Echt super gezellig. Hallo, vakantie!
Ook woonde we een Chinees festival bij. Vele optredens die begonnen bij een Chinese tempel, praalwagens en later ook vuurwerk! De winkels droegen allemaal hun steentje bij door tafels buiten te zetten met wat voedsel voor de mensen die dit allemaal mogelijk maakte!
Aan het einde van de dag hing er al een dreigende lucht. Ik en mijn vader hebben nog even meegedanst in de parade op een Chinese versie van de vogeltjes dans, maar daarna barste de regen en onweer echt los! Gelukkig is het weer daar lekker warm en is die regen alleen maar fijn! Later klaarde het op en kregen we een vuurwerk show waar Rotterdam & Amsterdam tijdens oud en nieuw nog niks bij zijn! Ik geloof dat ik nog nooit zoveel vuurwerk heb meegemaakt. Werkelijk ongelofelijk! Ik heb er onwijs veel filmmateriaal van gemaakt, dus wie weet zet ik het ooit op YouTube ;)!
 
xxx!

Reacties

Populaire berichten