Borneo flashbacks: Bako National Park!

Reizen blijft één van mijn liefdes en vandaag blog ik weer eens over mijn laatste reis door Maleisisch Borneo! Dit keer ging ik een zware tocht maken door het Bako National Park! Onwijs mooi, onwijs warm en onwijs zwaar, maar het zeker weten waard!
Ik denk dat ik me hier het meest avontuurlijk bij voelde. Door de Zuid-Chinese zee (waar krokodillen gewoon zwemmen). Eerst met een bootje, maar door de hoogte van het water konden we niet helemaal naar de kust en moesten we het laatste stuk uit de boot met kleding en al naar de kust zien te komen. Mijn tas met camera dus maar hoog boven mijn hoofd moeten houden. Ik heb een angst voor wat er in het water leeft aan enge dieren, maar die angst moest ik echt zien weg te stoppen. Ik had de keuze tussen een zware en lange wandeling of een korte simpele wandeling. Maar ik kies dan wel graag voor het meest extreme waarbij ik het meeste zie. Dus ik maakte het mezelf moeilijk om me te confronteren met me angsten haha! Maar het was het allemaal echt waard!
Super mooi die stranden, die je voor jezelf hebt! De tropische planten! Het laatste stuk moest ik alleen doen, waarbij ik doodleuk de tijd nam voor selfies... Tot ik dus geritstel in bosjes hoorde. Toen liep ik gauw door en dat was maar goed ook:
Wie had gedacht dat het nemen van selfies misschien wel je dood betekend haha?!
Mijn vader gleed onderweg uit en greep zich vast aan deze tak! Ik had hem nog gewaarschuwd, maar ja van de schrik greep hij het toch vast... Gelukkig een EHBO boxje meegenomen! Gelijk alles ontsmet voor het geval dat! Maar hij zat wel met zijn hand onder het bloed en zat er aardig doorheen xD!
Tijdens je wandeling deze relaxte strandjes tegenkomen <3!
Vleesetende plantjes <3! Haha!
De wandeling was lang en aan het einde had ik onwijs veel dorst! Drinken had ik niet bij, dus ik moest aardig lang wachten tot ik weer richting de bewoonde wereld ging. Des te lekkerder die ijskoude cola was ;)!
 
Ook vele apen gezien! Onwijs grappig om er zo tussen te lopen. Zolang ze me maar niet aanvallen, vind ik het allemaal wel best haha ^^!
 
xxx!

Reacties

Een reactie posten

Populaire berichten