Kuala Lumpur!

Reizen... wat een mooie bezigheid! Ik denk dat niets mijn hart meer gestolen heeft dan reizen! Pas geleden ben ik met mijn vader naar Maleisië geweest om de hoofdstad Kuala Lumpur te bezoeken. We verbleven er kort, maar lang genoeg om de meeste bezienswaardigheden te bezoeken. Zoals de Petronas Towers bijvoorbeeld (zie afbeelding hierboven).
 
Ik wist niet veel van Maleisië, behalve dan dat mijn oudere zus, Natascha, hier eerder geweest was. We verbleven in China Town. Kleurrijk met die fantastisch Chinese lampionnen. Toen we s'ochtends aankwamen op het vliegveld werden mijn vader en ik al verwelkomd met warmte! Ow wat mistte ik deze warmte! We vertrokken in April en in Nederland was het toen nog zo koud. Eindelijk kon ik die vreselijke truien vaarwel zeggen! 
Er waren een paar dingen, die ik deze trip wilde zien, waaronder de beroemde Batu Caves! Met een lokale bus (wat nog best een karwei was, want bus tijden bestaan hier geloof ik helemaal niet) zijn we hier naartoe gereden. Mijn zus had hier foto's en films van, waardoor mijn nieuwsgierigheid weer geprikkeld was.
In de buurt van de Batu Caves waren overigens nog veel meer grotten te bezoeken. Er was een grot die bijvoorbeeld vol stond met Indiase beelden, die ieder hun verhaal vertellen.
Loslopende apen, grotten, Indiase tempels en Goden, dat vind je hier in Kuala Lumpur bij de Batu Caves.
Tijdens onze dagen zijn we dus ook naar de Petronas Towers gegaan. De warmte is wennen, maar met water en een rustig tempo is het te doen. Aan het einde van deze dag konden we afkoelen vanwege een tropische onweersbui! Super! En onwijs gaaf. De stad zit vol met hoge gebouwen, waardoor het geluid van de knallen nog extra nagalmde.
In de avond  kwamen we aan bij Jalan Petaling. Als je daar inging zat het vol met kraampjes en cafés ^^!
 
Een bezoek aan de KL tower mocht niet ontbreken! Vanaf hier hadden we een super uitzicht over de stad en de Petronas Towers ^^!
 
Ik heb het er super gehad. Maleisië heeft zelf niet echt zijn eigen cultuur, maar is een mengsel van Chinezen en Indiërs. De grootste godsdienst is de Islam (wat ik wel interessant vind). Verder ben ik verliefd geworden op de lemon chicken en de sweet and sour chicken gerechten =]! I love food, ik kan er niks aan doen! Ik heb er lekker gewinkeld. We kwamen bij winkeltjes aan waar je traditionele kleding kon kopen, maar ook hoofddoekjes met de meest speciale kleurtjes ^^! In de winkels vonden ze het denk ik wel gek, dat een westers meisje ineens vraagt of ze hoofddoekjes mag proberen, maar ik merkte ook dat ze het ergens wel leuk vonden. Ik werd goed en enthousiast geholpen ^^!
 
Mooi om er weer eens uit te zijn en een nieuw land toe te voegen! Hierna was het verder vliegen naar de volgende bestemming, die al heel lang op me bucketlist stond: Borneo! Daar blog ik later wel weer over ^^!
 
xxx!
 

Reacties

  1. Wauw! het ziet er echt geweldig uit.
    Je bent trouwens ook een heel mooi meisje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw gaaf, die laatste foto is mooi! Lijkt me echt een geweldige ervaring :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten