De drie grootste steden ter wereld!

Weleens nieuwsgierig geweest wat de top drie grootste steden ter wereld zijn? Toen ik het las, wilde ik vooral even kijken welke steden ik nog moet bezoeken en of ik er niet toevallig al één had bezocht. En toevallig bleek ik er al één bezocht te hebben ^^!

Op nummer één bleek Tokio (Japan) te staan! Dit is dus de grootste stad ter wereld! Groot-Tokio, heeft ongeveer 36,5 miljoen inwoners. Verder is Tokio ook één van de duurste steden ter wereld, maar ook één van de meest leefbare steden ter wereld (kijkend naar criminaliteit, gezondheidszorg, onderwijs, cultuur en infrastructuur).
Op nummer twee staat New-Delhi! Deze had ik toevallig bezocht! Super stad! Hopelijk kom ik er ooit weer eens terug, want India mis ik toch aardig! Voelde me er vrij snel thuis <3! De hoofdstad van India, Delhi, heeft bijna 22 miljoen inwoners.
En als laatste op nummer drie staat São Paulo! Met de 20 miljoen inwoners is deze stad net wat groter als de Indiase stad Mumbai.
 
Heb jij al één (of meerdere) van deze mega steden bezocht?
 
xxx!

Reacties

Populaire posts