Kathmandu!

De prachtige hoofdstad van Nepal! Eindelijk was ik in Kathmandu! Ook hier weer in contact gekomen met wat Amerikaanse backpackers! Alle contacten die je tijdens het reizen krijgt, I love it! Een gesprek aanknopen is makkelijk, want je bent op reis. Iedereen vraag elkaar altijd wel: "Waar ben je allemaal al geweest?" Soms krijg je de meest aparte verhalen van backpackers die al maanden lang op reis zijn! Wat een leven wauw!
 
In Kathmandu heb ik zelf vooral veel geshopt en het mooie Durbar square bezocht =]! Durbar betekend paleis en is een bijzondere bezienswaardigheid om te zien. Het meest bijzondere vond ik het huis van de Kumari. De Kumari is een meisje, die altijd in haar huis zit en zij mag de grond niet aanraken. Iedere dag laat ze haar gezicht even zien en gelukkig kwam ik net aan op dat moment. Foto's maken van de levende godin is helaas verboden. Toch vond ik het wel sneu. De Kumari is een jong meisje en ze zit altijd in dat huis. Totdat ze ongesteld wordt geloof ik. Dan is ze niet meer heilig en wordt ze vervangen. Niemand wilt meer met haar trouwen, want dat betekend ongeluk.

De architectuur! I love it! Ineens een gezichtje tussen de stenen! Wel een brutale haha!
Bij Durbar Square was er ook een tempeltje waar iedereen doorheen liep en aan de bellen rinkelde. Ik heb nog steeds geen idee waarom, maar ik besloot er gewoon tussen te lopen en mee te doen ^^! Alleen waar het nou allemaal voor nodig is...?
De straten van Durbar Square zijn best wel gaaf! Links in de hoek zie je nog zo'n heilige man (Sadhu).
Tempel en boom in elkaar vergroeit! Het geeft wel een heel bijzonder gezicht ^^!
Ook hier was weer een God afgebeeld, die bij mij vele vragen opriep. Ik zag een stelletje (waarschijnlijk tieners), die hand in hand liepen. Toen ze hier voorbij kwamen, liet het meisje haar vriend los en begon ineens te bidden. Stond die jongen ineens alleen haha! Het is gewoon zo apart om te zien hoe sterk het geloof bij deze bevolking erin zit! Ze gaan er zo serieus mee om.
Aan het einde van de dag, kwam het gedoe van mijn medicijnen bijna ten einde! Nog van elke pil één! Wat gelukkig dat ik was! Op de achtergrond klonk de karaoke bar alweer met Indiase muziek en ik bereidde mij voor op een nachtje avondeten in een reggae café. Nepal is kinda cool <3!
 
xxx!

Reacties

Populaire berichten