Nepal!

Na een lange rondreis door India gingen we lopend de grens over naar Nepal ^^! Bij de grens werden onze paspoorten gecontroleerd en moesten we wat formulieren invullen. Het ging redelijk vlot en daarna gingen we de bus in op weg naar Chitwan!

Mijn oudere zus was hier geweest en zei dat ze schrok van de armoede! Dus ik was heel benieuwd hoe ik dit zou gaan ervaren!


Ofcourse ook even een break bij een restaurant langs de weg. Daar heb ik de meest pittige noodles ever gegeten! Eerst ging het wel maar later... Natuurlijk bij de laatste hap als je drinken al op is... Het was zo erg! Hoesten en niet meer kunnen ademen zo pittig! Dus een bijna doodervaring WAUW! Echt iets wat alleen mij kan overkomen haha!

Busje ter water haha! Ik heb geen idee waarom. Later in Nepal zag ik steeds vaker voertuigen in het water.

Toch was mijn eerste Nepal ervaring een verademing! Wat een natuur had ik gezien en wat rustig. De mensen drongen niet aan om geld bij je vandaan te krijgen en op de pittige noodles na was het eten lekker ^^! Toch wel fijn na een maand lang in het chaotische India te hebben rondgereisd.

Je ziet in Azië zoveel leuks! Waar in Nederland loopt er nou ineens een olifant over de weg? In India schrok ik de eerste keer al, toen er naast de tuktuk ineens een olifanten voet naast ons liep! Echt gaaf! En in Chitwan zag ik ze nog veel vaker.

Toen we aankwamen bij onze appartementen heb ik het park een beetje verkend en kwam deze mini stupa tegen. Het was een mooie plaats om te zijn, we zaten ook dichtbij de jungle waar je neushoorns, tijgers, slangen, krokodillen en bijzondere vogels kan spotten. En dat zou ik later allemaal gaan bekijken.

Helaas was ik nog steeds erg ziek en kon echt geen voedsel meer zien! Waterflessen heb ik wel gelijk ingeslagen, want dat is eigenlijk al de gehele rondreis super belangrijk geweest!

xxx

Reacties

Populaire berichten