Australia to compete at the Eurovision Song Contest in 2015

"Yes, you read that right! After a prominent place in the interval act of last year’s Eurovision Song Contest, Australia will compete in the 2015 Eurovision Song Contest, to take place on 19, 21 and 23rd of May in Vienna, Austria. Just for once, and for many good reasons! "

Daar las ik ineens de bijzondere woorden! Australië doet dit jaar mee aan het Eurovisie! Echt heel leuk, want er zijn zoveel fans uit Australië! Toch zijn de meningen verdeeld en meestal met dezelfde reden: Australië is geeneens deel van Europa. Ben ik het ook wel mee eens, maar dan moet je ook eens goed kijken naar Israël, Marokko (die ook al eens meedeed) en Azerbaijan. Daarbij heb je Turkije ook gehad, dat voor een deel in Azië ligt. Dus zo Europees is het Eurovisie dan sowieso niet.


Hoe dan ook, ik vind het wel leuk dat hun meedoen. En het is maar voor een keertje, dus het Eurovisie zal niet zo erg veranderen. Al vroeg ik me wel af wat er gebeurd als Australië dit jaar wint ;)!
 
Na wat te hebben gelezen, blijkt dat als Australië wint, het Eurovisie alsnog in een Europese stad wordt gehouden en Australië mag dan weer een deelnemer/deelneemster sturen naar het Eurovisie van volgend jaar!
 
Oeh wat een verandering dit jaar ;)! Hoe vind jij het, dat Australië dit jaar meedoet ^^?!
 
xxx! 

Reacties

Populaire berichten