Top 5 horror wc's op reis!

add a caption
Omg! Ik kwam laatst op de blog van reismeisje en ineens kreeg ik duizenden flashbacks over mijn spannende wc momenten OH YEAH, ik ga wat travel toiletmomenten delen mensen. Als je ooit besluit rond te reizen ga je nog wel wat smerige bizarre gore ervaringen krijgen als het om wc's gaat!

Ik kan al beginnen met de leuke woestijntocht, die ik door de Rajasthan woestijn in India deed. Zaten we net lekker op die scheten latende kamelen te rijden en dacht ik ineens: "Wanneer wordt ik eigenlijk ongesteld?" Oh ja, dat was heel leuk, ver van de bewoonde wereld, en ik zat die hele reis met zorgen want ik had ook niks bij! En toen dacht ik ineens, waar de F is eigenlijk de wc? #verassing!

"Gelukkig" hadden we toen op de plaats van overnachting een donker hokje met een gat in de grond. Toen ik binnenliep kreeg ik het natuurlijk voor elkaar om het hokje in te gaan, terwijl een mannelijke medereiziger al lekker bezig was #charmant! Had nog net niet zelf me broek omlaag gedaan. Zou wel een rare ervaring zijn voor de derde die binnenkomt he...?

Dan had ik ook nog een zeer smakelijke actie in Kathmandu (Nepal). Hoe moeilijk het al niet is om een wc te vinden als je nodig moet! En eindelijk een gratis wc! Gratis had een reden... Alles MAAR DAN OOK ALLES zat onder de pis. Waaaa kon wel janken! Dus ik erboven hangen, want je gaat niet op een pis bril zitten...Maar ja, dan doe je je harambroek omlaag (met zoveel stof) en die raakt dan de vloer die ook nog eens lekker nat is (en dan niet van het schoonmaakmiddel...) En zo zijn er wel meer leuke wc momenten van op reis gaan!

Hoe dan ook, de blogger reismeisje maakte even een leuke top 5 van haar ergste horror wc's ;)!

Wc Mongolie
Mongolië.
 
" Het is een houten huisje met een kuil in de grond en daarover twee planken. En dan is het een kwestie van goed mikken"
 
Wc Tibet
Tibet.
 
"Zoals jullie misschien wel weten is Tibet één van mijn favoriete landen. Ik ben gewoon helemaal dol op de mensen en het geweldige landschap. Maar waar ik minder dol op ben zijn dus de toiletten. Waar je buiten de hoofdstad Lhasa ook slaapt, bijna overal is het passen en meten bij een bezoek aan het toilet. En dan hebben mannen het wat dat betreft nog makkelijk. Dus of je nu slaapt in een hotel, klooster of in een homestay, bereid je voor op het noodzakelijke :-? "
 
Wc Nepal
Nepal.
 
"Westerse toiletten zijn er, net zoals bij de rest in deze top 5, lang niet altijd, maar dat is misschien maar goed ook. Want hoewel het natuurlijk een kwestie van wennen is, is een hurktoilet denk ik wel hygiënischer."
 
Wc India
Treinen in India.
 
"Inderdaad, veel treinen in verre landen hebben smerige toiletten. Vooral de langeafstand treinen. Maar India spant, samen met China, denk ik wel de kroon"
 
Wc China
China.
 
"Tja en dan China… China steekt echt met kop en schouders boven de rest van de landen uit. Dit land heeft een serieus sanitair probleem. Mao zei ooit “iedere beschaving heeft een beschaafd toilet nodig”. Tenminste iets wat wel waar was, maar waar de Chinezen blijkbaar niet naar hebben geluisterd. Want het is echt overal niet te doen, zo goor. Wanneer je op je privacy gesteld bent, heb je helemaal een probleem in China. Openbare toiletten zijn namelijk vaak gedeeld. En met gedeeld bedoel ik ook echt gedeeld."
 
Ik vond haar blog zo grappig. Achteraf kan ik er wel om lachen, maar tijdens het reizen zelf...! India en Nepal waren mijn eerste rondreizen die ik alleen deed en dat is heel wat anders dan met je ouders op vakantie gaan naar een all inclusive hotel!
 
Anyways, als je tijd hebt om blogs te lezen en van reizen houd, raad ik je haar website echt aan: Bron.
 
Zijn er toevallig mede reizigers onder ons, die leuke toiletmomenten hebben gehad op reis xD?
 
xxx!

Reacties

Populaire berichten