Agra - De Taj Mahal!

Ik heb niet heel mijn rondreis door India vorig jaar beschreven (simpelweg omdat ik zoveel foto's heb gemaakt en steden heb bezocht). Het was me langste reis tot nu toe, maar ik heb pas van me baas gehoord dat je door het continent Afrika kan reizen voor 365 dagen... Dus nog avontuur genoeg! Anyways ik vond Agra nog wel leuk om over te schrijven, want dit was toch een van mijn doelen om ooit in het echt te zien: de Taj Mahal!

Vroeg in de morgen (tussen 4 en 5) stonden we al op en gingen we met een tuktuk naar de openingsruimte om tickets te kopen en er stond al een onwijs lange rij! De rij was ook nog eens verdeeld tussen vrouwen en mannen. Wel grappig om te zien dat ik weer 750 ruppees moest betalen en een lokale Indiër maar 20 ruppees xD. Ik herinner me nog in Jaisalmer, dat me vriend van toen me uitlachte haha. Maar verder geen discriminatie gevoeld hoor xD!
 
Anyways, I surivive! Ik had teveel enthousiasme in me om het prachtig grote gebouw te zien ^^! Vol blijdschap stond ik tegenover het onwijs grote gebouw dat symbool is voor de liefde. Echt een wereldwonder <3! Wel was het al druk hoor. Ik las in reisboekjes dat je het in de ochtend rustig zou hebben, maar dat viel mee (en het was nog geeneens hoogseizoen!)
 
Je kan het wit marmeren mausoleum ook in om een rondje om het graf te lopen van de vrouw van Shah Jahan.
Ik heb hier denk ik wel een paar uur rondgelopen en op een bankje gezeten kijkend naar de tuinen en de Taj Mahal <3! De zon kwam ook heerlijk op en tja, als ik terug kon gaan naar dat moment <3! Zeker een mooi moment geweest ^^!
Later moest er toch wat gegeten worden en besloten ik en een paar groepsgenoten een dakterras op te zoeken. Soms zien de keukens er alleen niet zo goed uit en ik had al eten besteld dus tja. Angstig eten en hopen niet ziek te worden haha. Gelukkig heb ik het die dag gewoon overleeft ^^! Al drie weken was ik op reis en nog geen enkel probleem gehad eigenlijk. Hoe anders dan ik gedacht had!
 
xxx !

Reacties

Populaire berichten