Meet Jodhpur!

In de ochtend was ik heel sad. Ik zei Ankit gedag =[. Hij moest weer terug naar Hisar, waar zijn familie woont. Helaas! Ik stond geloof ik rond 5 uur s'ochtends al op! Mijn wekker ging niet af, maar Ankit belde mij ineens wakker. Wat een geluk! Anders had ik hem gemist! Dan zou ik echt alles bij elkaar janken! Ach, hij ging echt weg! Ik had dat niet verwacht, aangezien hij ook het hele stuk naar Jaisalmer meeging. Toen ik hem uitzwaaide voelde het ook niet fijn. Ineens was ik alleen!
 
Niet lang daarna ging ik ook maar verder. De rondreizigers en ik vertrokken met de bus naar Jodhpur. Een plaats waar ik niet veel van wist, maar bekend stond om de blauwe huisjes. Ach ik kon maar niet bevatten, dat ik Ankit niet meer zou zien! Dit zijn momenten, die ik juist graag wil delen!
 

Toen we aankwamen weet ik nog goed, dat er een toilet in de buurt was. Alleen ik moest zo nodig! Ik rende naar de eerste en die was op slot en toen rende ik naar de eerstvolgende. Helaas, dacht ik: "Weer zo'n gat!" Toen ik eruit kwam bleek dat er ook heel veel normale wc's waren en ik natuurlijk het enige toilet het gepakt waarin een gat zat xD. Ja ik deel toilet momenten. Maar ja, ik baalde als een stekker haha!

Verder bleek dat we niet alleen het Mehranggarh-fort konden zien, maar dat er ook nog een soort mega paleis in de verte stond! Ik vraag me nog steeds af wat dat was. Maar een beetje googlen en er komt iets uit:
Dit is het Umaid Bhawan Palace. En wat blijkt dit mooie monument nu te zijn... INDERDAAD EEN HOTEL xD! Het oude gebouw is gewoon omgetoverd tot een groot hotel, waar je kan overnachten! Ik vond het al zo vreemd, dat we deze reis niet langs dit paleis gingen!

Anyways, we gingen het Mehrangarh-fort bezoeken. Voor het eerst maar lekker makkelijk met gids. We kwamen op het plein waar deze Indiase man bij elke foto, zijn zelfde pose weer doet. Nou, een levend model =P!

Ook kwamen we langs allerlei kamers, die de vroegere bewoners toen gebruikte.

En ik ben dan weer iemand die helemaal fan is van deze trap!

Een uitzicht op blauwe huizen vanuit het Mehrangarh-fort!

Maar goed, we hadden veelste weinig tijd om alles te zien die dag en gingen dus maar naar ons mooi uitziende hotel in Jodhpur, niet ver van het fort vandaan.

xxx Katy ^^!
 

Reacties

Populaire berichten