Hula Hula!

hawaiian laua - Google Search
Eindelijk de laatste dag van de week! Tijd om ergens bij weg te dromen! Ik had er eigenlijk nooit zoveel bij stil gestaan, maar tussen alle reizen door is er één land met een bekende cultuur, die nooit zoveel aan bod lijkt te komen, het land van de hula: Hawaii!

Toevallig zaten ik en mijn zusje wat te scrollen door YouTube en zagen wij een hula video voorbij komen. Het is dan toch anders dan dat ik dacht, maar zeker wel interessant om te zien ^^! Wat het anders maakt, is dat het dansen rustiger lijkt en minder swingend. Ik had het allemaal wat heftiger verwacht. Maar ze bewegen die heupen wel net zo als die poppetjes, die op je autodashboard hebt (als je zo'n hula meisje dan in je auto hebt haha) Het heeft sowieso wel wat =]!
Het hula dansen wordt trouwens niet alleen op Hawaii gedaan, maar ook op landen als Frans-Polynesië, Samoa, Tonga en Nieuw-Zeeland!
 
Wat vind jij van de hula cultuur? En wist je dat er zelfs Miss Hula competities zijn, die op televisie worden uitgezonden. Daar doen ze niet alleen dansen, maar ook nog eens zingen! Het publiek gaat er helemaal in op!
 
xxx Katy ^^!

Reacties

Populaire berichten