Het leven in India!

Na een dagje Bikaner met me Indiase vriend Ankit was het alweer tijd om te vertrekken. Maar Ankit wilde mij al te graag verder volgen in mijn rondreis! Dus yay happiness <3! Terwijl ik me klaarmaakte voor een lange reis naar Jaisalmer zwaaide Ankit mij nog uit =]! En we maakte nog even snel een foto met z'n tweeën <3!

Ja ja, Indian prince haha ^^!
Tijdens onze reis maakte we nog een aantal stops. Een van onze stops vond plaats bij een zoutfabriek. Heel apart om te zien. Ik had er eigenlijk ook nooit aan gedacht hoe het maken van zout in z'n werk gaat. Een soort ijzige zwembaden lagen in de grond en de werknemers trokken het zout naar zich toe. Het leek wel sneeuw en ijs! Maar het voelde niet koud. Meer als steen. Heel vreemd! En deze werknemers werken daar dan in de bloedhitte! Ongelofelijk!
Toen we wat verder gingen zagen we koeien, die met een kar al het zout door het landschap verplaatsten en kwamen we uit bij een machine die het zout vermaalde. Weer leek het op een sneeuwlandschap en als je je lippen likte proefde je zout! De werknemers vonden het wel grappig, dat wij hier foto's van maakte, maar zelf maakte ze net zo vaak foto's van ons =P! Ik kijk voortaan heel anders naar een potje met zout, dat weet ik wel haha ^^!
Later reden we verder naar een weer heel ander landschap van India. We kwamen aan in een oud dorp waar de tijd echt heeft stilgestaan. Dus denk maar niet aan wifi of sowieso aan een computer!
We gingen bij een man naar binnen waar we eindelijk wat koelte vonden. Hij deed aan pottenbakken en gaf ons een demonstratie van hoe dat in zijn werk ging.
Vlak voor we in Jaiselmer zouden aankwamen, zagen we langs de weg nog een man die een hele kudde kamelen had! We zijn dus de weg overgestoken en vroegen of we even mochten kijken =]!
De man liet ons toen een baby kameel van vijf dagen oud zien ^^!
Bij ze mammie drinken!
 
En zo hebben we onze hele dag gespendeerd. Kijkend naar het Indiase leven wat we onderweg tegenkwamen =]! Wat de avond zou brengen wist ik nog niet. Er was ook maar één ding voor mij belangrijk. Vind Ankit de mijn nieuwe verblijfplaats haha!

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Hello Kety. So good to know you through your profile on the blogger. I am also glad to stop by your blog post too but unfortunately since you have written in Dutch language I am not able to follow it but I am so glad to see those pictures from Bikaner. It seems you are in India and if you are still in India you can come to Mumbai and will be glad to host you. I am in the Pastoral ministry for last 35yrs in the great city of Mumbai a city with great contrast where richest of rich and the poorest of poor live. We reach out to the poorest of poor with the love of Christ to bring healing tot he broken hearted. We also encourage young people as well as adults from the West to come to Mumbai on a short / long term missions trip to work with us in the slums of Mumbai amongst poorest of poor to share the good news of Jesus Christ and to give them new hope, life and future. We would love to have you come and stay with us and also be hands and feet of Jesus Christ to bring healing to the broken hearted. My email id is : dhwankhede(at)gmail(dot)com and my name is Diwakar Wankhede. Looking forward to hear from you very soon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haii! Yes i have written in Dutch, but no worries. If you look at the right corner of my blog you will see "google translate" =]! But too bad, I am already in The Netherlands. I am writing about my round trip of this year =]! But I didnt had internet there, so I write all my stories now =]! But thanks for your nice comment =]! Who knows in the future =]! India is very awesome =]! Have a nice day =]!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten