Far far away!

Daar gingen we dan! De ochtend was aangebroken en na een ontbijt zouden we de kamelensafari krijgen, die een volle dag in beslag zou nemen door de woestijn van Rajasthan in India! Deze beesten leken wel nog groter dan de kameel waarmee ik even een korte rit maakte in Hurghada (Egypte).
We hadden allemaal één kameel en als je niet durfde of wilde kon je ook in de kar die werd voortgetrokken door een kameel. Na enige aarzeling koos ik als een van de laatste angstig een kameel (in de hoop dat deze niet agressief is of me van het zadel af gooit). En ik had geluk! Mijn kameel was normaal haha! De kameel van mijn medereiziger Ruud daarentegen was ziek. Schuimbekkend en met diarree die elke seconde uit dat dier kwam liepen we door de woestijn die steeds warmer werd!
 
Ik weet nog dat ik heel stoer zei: "Zonnebrand heb ik helemaal niet nodig ik verbrand NOOIT!" Goh als ik nog even terug kon in de tijd hé haha! Gedurende de rit werd ik steeds roder en roder. De medereizigers hadden het veel slimmer aangepakt. Die hadden niet alleen zonnebrand opgedaan, maar ook nog eens hun meterslange sjaal over hun hoofd gebonden.

Onderweg werden we geholpen door oudere mannen, maar ook door kinderen. Toen we vroegen hoe oud de kinderen waren, kregen we te horen 16. Later werd het nog eens aan de kinderen zelf gevraagd en het bleek dat ze tussen de 9 en twaalf jaar oud waren. Maar ze hadden het wel naar hun zin. Gezellig kletsend met elkaar en muziek luisterend via hun mobieltje liepen ze met ons mee!
 
We liepen langs plaatsen waar schapenhouders waren, maar ook wilde dieren zoals antilopen, vossen hollen, koeien en kamelen ofcourse!
Op het midden van de dag hadden we een pauze met eten gekookt door het hotel personeel die ons graag begeleidde door de woestijn. De groep was zo te zien helemaal uitgeteld. Ik kon alleen niet ontspannen liggen. Ik moest ontzettend maar dan ook ONTZETTEND NODIG NAAR DE WC! En waar kon ik die vinden in de middle of nowhere? Uhm that's right, gewoon midden in de natuur. En zo iemand ben ik gewoon niet! Ik kon wel janken! En tegelijkertijd moet je toch doorgaan met drinken, want het was bloedheet! Oooh wat een drama!
 
En alsof dat al niet genoeg was. Er gebeurde ondertussen van alles. Heb je ooit twee kamelen het met elkaar zien doen? Nou, het hotel personeel zat die dieren zowat te dwingen om te paren. Met veel moeite was het dan toch gelukt, maar het klonk zo bizar. Ik ben blij dat ik niet achter die heuvel ben wezen kijken. No thanks, sommige dingen hoef ik niet te zien!
 
Daarna gingen we weer verder op de kameel. Het opstappen en afstappen ging mij nog steeds niet goed af. Het enige wat ik kon doen, was hopen dat ik niet zou vallen. En als klap op de vuurpijl bedacht ik mij tijdens het ritje ineens: "Wanneer wordt ik eigenlijk ongesteld?" Ja, dat is echt heel leuk om hobbelend op een kameel te gaan bedenken. En denk maar niet dat ik maandverband mee had genomen xD! Oh wat ben ik blij, dat ik niet ongesteld was die dag!
Voor de rest was de rit wel gaaf en avontuurlijk! Een echte safari! Uiteindelijk kwamen we ook langs een dorpje en bezochten we een school voor Indiase kinderen. Tja, het is waar wat ze op televisie zeggen. De kinderen zijn enorm enthousiast, kijken je nieuwsgierig aan en vinden het wel leuk om eens een buitenlandse groep te zien ^^! Deze foto was trouwens genomen tijdens de Hindi les =]!
Toen het einde van de dag naderde besloot ik dat het wel mooi was geweest. Ik heb mijn kameel gedag gezegd en ben in een kar gaan zitten tot we bij het tentenkamp aankwamen. Niet dat dat altijd even fris was haha. De kameel liet scheten dus tja.... Maar ik zat met wat Indiase mensen in die kar en we hebben elkaar wat Bollywood muziek van onze mobieltjes laten luisteren =]!
Daar waren we dan eindelijk! Vlak voor het donker, kwamen we aan in het tentenkamp. Eten werd voorbereid, live Indiase muziek op  de achtergrond  en ik kwam zo rood als een kreeft aan. Tja, dat krijg je als je eigenwijs bent =P! Als ik die rode stip van mijn hoofd afhaalde zag je ook ineens zo'n witte vlek haha!
 
Bij aankomst ben ik gelijk naar het toilet gegaan en werd verrast met een nieuw soort wc: een gat in de grond! Gelukkig was het in een hokje waar ik rustig me ding kon doen en ohh wat luchtte dat op! Ja, een rondreis door India is wel even wat anders dan een all inclusive vakantie en dat heb ik zeker wel gemerkt!
 
In de avond koelde het af en trok ik me warmere kleding aan (kijk ik was daar in elk geval op voorbereid)! Ook kregen we weer Indiaas eten, maar mijn honger was aardig weg haha. Tja, het is even wennen, maar het is wel een hele belevenis. Ik leer er in elk geval weer van en wordt er wijzer mee =]!
 
xxx Katy ^^!

Reacties

Populaire berichten