Eurovision Song Contest 2014!

Yeah, één van mijn favorieten shows begint weer! Het Eurovisie Song Festival, waarin allerlei landen worden vertegenwoordigd door een artiest met een leuk nummer ^^! Super als je weer nieuwe nummers wilt luisteren <3! Op 6 mei krijgen we de eerste halve finale waarin onder andere Nederland zal meedoen! Heeft iemand het nummer al gehoord?? Mijn collega's hebben iedere dag 100% NL aanstaan op de radio, maar volgens mij is het nummer nooit voorbij gekomen. Of het ligt aan mij haha?!

Anyways, ik ben wel een beetje teleurgesteld dat Turkije alweer niet meedoet =[! Hun zijn altijd zo sterk met muziek! Welke nummers er nu komen weet ik nog niet. Ik laat mij verassen ^^! Okay, ik ken een nummer. Dat is de schuld van mijn zusje, die zei dat ze nog wel een knappe vriend voor me had gevonden xD. Hebben jullie de inzending van Oostenrijk gezien? Er is dus een ene Conchita Wurst. Echt een opvallende verschijning haha! I'll show you, je moet het gewoon even zien haha ^^!

Je kan zeggen het is een vrouw met een baard of je kan zeggen het is een man met make-up, een jurkje en lang vrouwelijk haar. Eerlijk is eerlijk, Conchita is vrouwelijker dan mij (op de baard na haha xD) Ik kan al helemaal niet overweg met make-up!

Conchita Wurst heet eigenlijk Tom Neuwirth en staat nu symbool voor tolerantie en artistieke vrijheid. Zijn motto is ook: "Be the best version of yourself rather than a bad copy of someone else." Tja, ongelijk kan ik hem niet geven en hij is zeker origineel!

Maar goed, vandaag lijkt het mij wel weer grappig om net als vorig jaar per land wat te showen. Vorig jaar deed ik dat namelijk ook al. Toen koos ik bij elk land mijn favoriete nummer. Dus ik ga eens checken of het alweer veranderd is ^^!

1. Albania: Rona Nishliu - Suus (2012).
2. Andorra: Susanne Georgi - La Teva Decisió (Get A Life, 2009).
3. Armenia: Inga & Anush - Jan Jan (2009).
4. Austria: Nadine Beiler - The Secret Is Love (2011).
5. Azerbaijan: AySel & Arash - Aways (2009).
6. Belarus: Anastasiya Vinnikova - I Love Belarus (2011).
7. Belgium: Roberto Bellarosa - Love Kills (2013).
8. Bosnia & Herzegovina: Dino Merlin - Love In Rewind (2011).
9. Bulgaria: Krassimir Avramov - Illusion (2009).
10. Croatia: Boris Novkovic ft. Lado Members - Vukovi Umiru Sami (2005).
11. Cyprus: Ivi Adamou - La La Love (2012).
12. Czech Republic: Tereza Kerndlova - Have Some Fun (2008).
13.Denmark: A Friend In London - New Tomorrow (2011).
14. Estonia: Getter Jaani - Rockerfeller Street (2011).
15. F.Y.R. Macedonia: Tamara, Vrčak & Adrijan - Let Me Love You (2008).
16.Finland: Waldo's People - Lose Control (2009).
17. France: Anggun - Echo (You And I, 2012).
18.Geogria: Eldrine - One More Day (2011).
19. Germany: Roman Lob - Standing Still (2012).
20. Greece: Helena Paparizou - My Number One (2005).
21. Hungary: Compact Disco - Sound Of Our Hearts (2012).
22. Iceland: Here Björk - Je Ne Sais Quoi (2010).
23. Ireland: Ryan Dolan - Only Love Survives (2013)
24. Israel: Boaz  Mauda - The Fire In Your Eyes (2008).
25. Italy: Nina Zilli - L'Amore È Femmina (Out Of Love, 2012).
26. Latvia: Musiqq - Angel In Disguise (2011).
27. Lithuania: InCulto - Eastern European Funk (2010).
28.Luxembourg: Kan ik niet beoordelen, want ik bestond nog niet in 1993 en dit was de laatste keer dat ze meededen haha xD.
29. Malta: Gianluca - Tomorrow (2013).
30. Moldova: SunStroke Project & Olia Tira - Run Away (2010).
31. Monaco: Séverine Ferrer - La Coco-dance (2006).
32.Montenegro: Andrea Demirovic - Just Get Out Of My Life (2009).
33.Marocco: Dit land deed maar 1 keer mee en dat was in 1980 haha xD.
34. Norway: Alexander Rybak - Fairytale (2009) <3!
35. Poland: Marcin Mrozi'nski - Legenda (2010).
36. Portugal: Vânia Fernandes - Senhora Do Mar (Negras Águas, 2008).
37. Romania: Paula Seling & Ovi - Playing With Fire (2010).
38. Russia: t.A.T.u. - Ne Ver', Ne Boisia (2003).
39. San Marino: Senit - Stand By (2011).
40. Serbia: Nina - Čaroban (2011).
41. Serbia & Montenegro: Željko Joksimović - Lane Moje (2004).
42. Slovakia: Kristina Pelakova - Horehronie (2010).
43.Slovenia: Eva Boto - Verjarmem (2012).
44. Spain: Soraya - La Noche Es Para Mí (The Night Is For Me, 2009).
45. Sweden: Loreen - Euphoria (2012).
46. Switzerland: Lovebugs - The Highest Hights (2009).
47. The Netherlands: Joan Franka - You And Me (2012).
48. Turkey: Hadise - Düm Tek Tek (2009).
49. Ukraine: Gaitana - By My Guest (2012).
50. UK: Bonnie Tyler - Believe In Me (2013)
51. Yugoslavia: Hiervan was hun laatste nummer in 1992 haha. Dus beoordelen heeft niet echt zin ;)!

Woesjh! Zoveel landen! Ik ben benieuwd of er dit jaar weer betere artiesten inzitten dan vorig jaar =D. Helaas doen Bulgarije, Cyprus, Kroatië en Servië dit jaar niet meer mee. Financiële redenen =[. Maar Polen en Portugal zijn wel weer van de partij ^^! Oh I can't wait for the 6th of May <3! Ook komen er weer bekende artiesten terug, zoals de artiesten van Roemenië: Paula Seling en Ovi =D!
 
Dit jaar wordt het Eurovisie in elk geval gehouden in Kopenhagen (Denemarken) dankzij de overwinning van het nummer: "Only Teardrops" van Emmelie De Forest.
 
Van welk land verwacht jij dit jaar het meeste? Denk je dat Nederland net als vorig jaar de finale zal gaan halen?
 
Als je het wilt gaan kijken net al mij, dan is hier de info voor de eerste halve finale:
Dinsdag 6 mei om 21:00 op Nederland 1!
 
Ps. mijn oude favorieten lijst vind je hier!
 
xxx Katy ^^!

Reacties

Populaire berichten