De plaats waar het niet beledigend is, als je een rat wordt genoemd!

Ja ja India heeft vreemde dingen. Had je ooit gedacht dat er tempels zijn, speciaal gemaakt voor ratten? Nou die is er dus wel!

 Na een ochtend in de woestijn te hebben geslapen zijn we met de kar terug naar de bewoonde wereld gebracht (waar we sneller kwamen dan verwacht)! Rond de middag kwamen we toen aan in Deshnok waar de rattentempel zich bevind. Eén ding was zeker: het zou allemaal vrij spannend worden die dag!
 
Toen we aankwamen zag je eigenlijk nog niks van de ratten. Op de straten waren ze niet te bekennen. Ik en mijn reisleider kochten eerst een nieuwe SD kaart bij een winkeltje, want anders kon ik de hele rondreis geen foto's meer maken. Ik had al geluk, dat het in de woestijn soms nog lukte om foto's te maken! Maar laat in de avond, was de SD kaart echt helemaal stuk! Vrij snel kwamen ik en mijn reisleider Peter een winkeltje tegen die een goede SD kaart had. Oh wat was ik gelukkig en dankbaar!
 
Daarna kon ik eindelijk de Karni Mata tempel zien! De tempel van de heilige ratten. Ja dat klinkt even bizar hé hahaha! In het Hindoeïsme staat dit dier beschreven als het "rijdier van de god Ganesha". En daar waren ze hoor, vrolijk drinkend en de rechter geeft me nog een knipoog in de camera xD! Gelukkig ben ik er in tegenstelling tot andere niet bang voor =]!
 
Maar goed, deze dag was om een andere reden heel speciaal! Ik zou iets doen waar ik gemengde gevoelens bij had, omdat ik niet wist hoe het zou aflopen. Ik heb al sinds 4 april 2013 een internet/Facebook vriend en hij woont in India. We waren gewoon vrienden, maar we wilde elkaar toch wel graag ontmoeten. Met wie sprak ik nou elke dag?
 
Hij heet Ankit en hij was helemaal alleen in zijn eentje naar Bikaner gereisd. Blijkbaar had hij mij wel al gezien toen ik daar aankwam, maar hij hield me eerst van een afstand in de gaten xD. En daar stond hij ineens! Ankit WOW! Haha, ik had nooit verwacht hem echt te ontmoeten! Zo bizar! Hij was heel lief voor me en had allemaal kado's meegenomen. Zo wat een opluchting! Hoeveel dagen had ik wel niet gedacht, dat dit mijn laatste momenten in leven zouden zijn haha. Ik had al allemaal horror scenario's gemaakt over wat er allemaal mis kon gaan. Misschien was het wel een verkrachter, weet jij veel?
 
Maar hij deed gewoon normaal en rustig en het was ook wel fijn dat hij zelf al voorstelde mij te ontmoeten als ik bij mijn groep in de buurt ben. Voor hem had ik trouwens ook wat gekocht. De traditionele porseleinen Hollandse klompjes haha. Ik hoop maar dat hij het leuk vond!
 
Later stelde ik hem ook voor aan de andere reisgenoten en spraken we af dat hij naar het hotel zou komen. En gelukkig, dat wilde hij wel =D! Dit zou zijn eerste keer worden in een toeristisch hotel =P! Maar wel leuk dat hij het wilde zien =]!
 
xxx Katy ^^!

Reacties

  1. ik heb zelf altijd ratten schoon gemaakt op mijn vorige school en altijd een knaagdier gehad dus ik vind ze er niet vreselijk uitzien haha liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaah wat een schattige ratjes!
    Als ik me niet vergis hadden de oude Grieken ook zo'n tempels

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, sorry ik had eerst even dit artikel moeten lezen! Gelukkig maar dat alles goed ging, en wat leuk dat je hem tegenkwam! Je bent dus in je eentje op reis, wow! Dat wil ik later ook...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten