Conchita got it all!

Woehoe! De grappige Conchita heeft gewonnen! Hij zat misschien niet in mijn top 3 favorieten, maar ik ben wel steeds meer gaan hopen dat hij het ver zou gaan schoppen in de finale! Al dat gedoe van mensen die negatief over iemand praten, omdat hij er anders uitziet. Ik heb zoiets van, laat iemand lekker zijn zoals hij/zij dat zelf wil ^^!
 
Anyways, ondanks de lullige comments van anderen heeft Conchita Europa veroverd met het nummer "Rise Like A Phoenix" wat zeker ook goed gezongen is! Ook al won mijn favoriet Hongarije niet en ook al was ons eigen land zo dichtbij de eerste plaats, vond ik het toch leuk om te zien dat Conchita gewonnen heeft. Het gaf voor mij toch aan, dat Europa tolerantie heeft. En ja, eerlijk is eerlijk, Oostenrijk zal vast wel geweten hebben dat Conchita flink de aandacht zou gaan trekken. Maar of ze door hadden dat dit zou gaan winnen?

Als ik over dit jaar Eurovisie nadenk, moet ik toch ook zeggen dat er niet als voorgaande jaren één liedje ineens bovenuit sprong. De finale vond ik super leuk om te zien, want zoveel talent! Maar ik had geen idee, wie er nou eigenlijk zou gaan winnen. Dus het was een leuke verassende show dit jaar ^^! En volgend jaar zal het dus voor de 60ste editie in Oostenrijk worden gehouden! Ben benieuwd hoe het gaat worden =D!
 
Maar goed, mocht je het nummer nog eens willen horen, hier is ie dan "Rise Like A Phoenix":
Lyrics:
Waking in the rubble
Walking over glass
Neighbors say we’re trouble
Well that time has passed
 
Peering from the mirror
No, that isn’t me
Stranger getting nearer
Who can this person be
 
You wouldn’t know me at all today
From the fading light I fly
 
Rise like a phoenix
Out of the ashes
Seeking rather than vengeance
Retribution
You were warned
Once I’m transformed
Once I’m reborn
You know I will rise like a Phoenix
 But you’re my flame
 
Go about your business
Act as if you’re free
No one could have witnessed
What you did to me
 
Cause you wouldn’t know me today
And you have got to see
To believe
From the fading light I fly
 
Rise like a phoenix
Out of the ashes
Seeking rather than vengeance
Retribution
You were warned
Once I’m transformed
Once I’m reborn
I rise up to the sky
You threw me down but
I’m gonna fly
 
And rise like a phoenix
Out of the ashes
Seeking rather than vengeance
Retribution
You were warned
Once I’m transformed
Once I’m reborn
You know I will rise like a phoenix
But you’re my flame
 
Het was verder ook een zeer aparte finale. Alweer veel booo geroep naar de Russische meiden (die denk ik eigenlijk meer tegen Rusland waren dan tegen de meiden zelf). Want de meiden van Rusland hadden wel een leuke act vond ik. Maar ze hebben zich erdoorheen geslagen en een goed optreden gegeven. Hmm ik ben blij dat ik daar niet stond op dat podium. Kan me voorstellen dat je je nogal ongemakkelijk voelt!
 
Frankrijk had in elk geval een enorm lage score, terwijl ik het nummer wel leuk vond. Ze reageren er in elk geval leuk op:
 
Foto: Wij zijn trots op de prestaties van The Common Linnets! Fijne nacht mensen!!
Ik denk in elk geval dat we enorm trots mogen zijn op The Common Linnets! Wie had nou ooit gedacht, dat Nederland nog eens zo ver zou komen in een finale van het Eurovisie Song Festival?!
 
Ben benieuwd wat ons volgend jaar te wachten staat haha:
 
Vond jij het boo geroep naar Rusland terecht? En vond je Oostenrijk de terechte winnaar?
 
xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Ik vond het echt kinderachtig hoe ze tegenover die Russische tweeling deden!
    Ik vond dat Conchita wel dubbel en dik de eerste plaats had verdient.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten