Speciale ontmoeting met het leven van India, terwijl je onderweg bent!

De volgende ochtend na Delhi vertrokken we alweer vroeg met de bus naar Mandawa. Een plaats waarvan ik nog nooit had gehoord! Maar we gingen naar een nieuwe staat: Rajasthan. Ik geloof dat alleen dat al zo groot als Duitsland is! Je krijgt daar meer een woestijnlandschap. Onderweg is er veel te zien: tuk tuks, versierde vrachtwagens, zwaaiende kinderen en volwassenen (soms ook flirtende mannen xD), tractoren, overvolle vrachtwagen, paard en wagen, motors, koeien, honden, en later ook kamelen! Alles rijdt/loopt over en op de weg! Soms zagen we dan ook omgevallen vrachtwagens langs de weg. Wie weet hoe lang die daar al liggen en hoe die daar gekomen zijn!

Toch voelde ik mij wel veilig. De chauffeurs zijn in India geboren, dus weten niet beter dan dat dit verkeer normaal is. Natuurlijk kan er altijd wat misgaan, maar dat is in Nederland niet anders!

Het landschap lijkt hier nog vrij groen, maar dat zou later nog wel veranderen. Onderweg kwamen we weer veel speciale dingen tegen. Altijd leuk van die kleurrijke vrouwen met iets op hun hoofd ^^.
Onderweg kwamen we ook met het leven daar in aanraking. We zagen over bakstenen en hoge torens op het landschap. Het bleek dat de grond werd verwarmd in de torens en dat ze daar bakstenen van maken.
Ik vond het in elk geval wel leuk om te zien. Zo werd onze mix in reizen zoveel groter. Het is niet alleen maar toeristische trekpleisters zien, maar ook gewoon het leven hier. Hoe hun gebruik maken van wat ze hebben.
Later hoorde we van een afstandje al harde muziek onze kant opkomen. En ja hoor, een Indiaas huwelijk! Haha ze nemen de details met het witte paard wel heel serieus! Maar het was grappig. vrolijke mensen, dansen en zich amuseren. Ook werd er een mega film camera op ons gericht en werd er gevraagd of ik mee wilde dansen. Maar ja, ik kan helemaal niet dansen! En zo werd ik ineens weer omringd tussen allemaal Indiërs! Mijn reisleider heeft me weg kunnen lokken xD! Maar wel leuk om te zien. ik heb nog nooit een huwelijk gezien. Nou was dit maar een klein stukje van een Indiaas huwelijk, maar het is toch wat. Ik heb zelfs nog nooit een Nederlands huwelijk gezien!
Elke reis van ons is zo lang. Zes uur rijden is voor ons "een korte rit"! Dus je begrijpt wel dat we vaak langs de weg even stoppen. We kwamen aan bij een gezellig restaurant, bedekt met tenten en een grote tuin met uitzicht op een berg. Rechts in de foto, zie je twee medereizigers (Carlijn en Moniek).
Het buffet was redelijk uitgebreid en ze hadden zelfs aardappeltjes! Maar ik ging liever voor de noodles haha ^^!
Dit is hoe mijn bord eruit zag. Zoals je ziet noodles, rijst, naan brood en ik had ook nog ergens verstopt in het midden een sausje. Het Indiase eten is ook niet zo heel duur gelukkig. Met 6 euro heb je je ontbijt, middag eten en avond eten! Gelukkig ook maar. Als je 19 jaar bent en maar net genoeg geld hebt voor de reis zelf van 30 dagen, is zes euro per dag nog wel te doen.
We zaten natuurlijk vlakbij de weg, dus ik ben door de tuin gaan wandelen en keek over het muurtje. Lekker druk! Mensen die ook gewoon bovenop de auto's zitten!
Ook had de tuin een mooie planten en zelfs eekhoorns!
Aan het einde van de tuin liep ook een weggetje erbuiten. toen kwamen er toevallig van die vrouwen met gekleurde hoofddoeken aan. Dus even snel een foto klikken haha!
 
Daarna weer snel verder aan onze lange reis!
 
xxx Katy ^^!

Reacties

Een reactie posten

Populaire berichten