Onderweg naar India!

Ach, ik had zoveel willen posten de dagen dat ik op reis was, maar ik kom er nu pas aan toe om wat te schrijven! Internet was niet makkelijk te vinden + ik had het veelste veel naar mijn zin om een internet café op te zoeken. Maar goed. Vandaag post ik dus over mijn eerste reiservaring!

Mijn familie was heel zenuwachtig over van alles wat me te wachten stond. Was mijn visa wel goed, kwam ik de douane wel door, kom ik veilig aan? Al dat gedoe! Het was voor mij ook wel eng, want dit is mijn eerste grote reis ALLEEN! De zenuwen gierden door mijn lijf, maar tegelijkertijd kwam er wel een glimlach op mijn gezicht: I made it! Ik ga naar India. Mijn grootste doel tot nu toe, wordt werkelijkheid!

Op het vliegveld printte ik mijn E-ticket en vrij snel zwaaide ik mijn ouders en zusje uit. Als eerste ging ik opzoek naar de gate. Ik wilde echt niet mijn vliegtuig missen! En de gate zoeken, bleek een piece of cake. Zo makkelijk en goed is het bij Schiphol geregeld! Ook de vlucht van Amsterdam naar Frankfurt ging zonder problemen en ging vrij snel voorbij! Plus ik bleek in elk vliegtuig gratis eten en drinken te hebben bij Lufthansa. Dat kwam allemaal als een verassing! Tja, mijn eerste keer alleen vliegen hè. Dan vallen ineens andere dingen op!
Daarna begon mijn overstap van Frankfurt naar Delhi! Ik geloof zo'n 7 à 8 uur vliegen! In het vliegtuig was het gaaf. Onbeperkt films kijken (waarvan ook Bollywood) gratis met ondertiteling! Ik geloof dat ik niet relaxter heb kunnen reizen! Je hoefde je aan boord echt niet te vervelen. Ik zat naast een oude Duitse vrouw en een Indiase. ik voelde me wel een beetje een sardientje in een blik. Ik leek wel de enige Nederlander aan boord! Maar het waren aardige vrouwen, die mij hielpen met het invullen van formulieren die ik aan boord kreeg. Ook vroeg de Duitse vrouw zich af wat een meisje van 19 in India gaat doen. Dus we hadden aardig wat gesprekken.

Eenmaal op het vliegveld aangekomen, was ik gerust gesteld. Een mooi vliegveld, die niet stonk naar poep en niet vies was. Het was juist een hele mooie luchthaven, die aardig druk was! Er werden mij allemaal horror verhalen verteld over hoe vies het vliegveld wel niet zou zijn, maar dat was allemaal niet waar!

Het vliegveld verlaten, was iets lastiger. Al mijn blonde medereizigers mochten gelijk doorlopen. Ik daarentegen moest een hele verklaring geven over waar ik werk, woon en wat ik doe. Doorlopen lukte haast niet. Maar gelukkig! Na wat gezeur, was ik dan eindelijk toegelaten! Op naar het hotel!
Via een bus gingen we naar ons hotel Rockwell Plaza in Delhi. Tijdens het rijden, konden we het Indiase leven alvast op ons laten inwerken. India viel voor mij wel mee. Het was niet zo smerig als ik had verwacht. Het zag er wel iets armer uit, maar ik vond het zo gaaf om er eindelijk te zijn! Eindelijk zag ik dan India!

Toen we vlakbij ons hotel waren liepen we langs steegjes, waar we zwerfhonden zagen, zwervers en wat losliggende stenen op de grond. Desondanks, nog geen ramp! Plus ons hotel had wifi! Op het dakterras zijn we met z'n alle een drankje gaan doen en daarna snel naar bed gegaan. Ik deelde een kamer met Carlijn (21 jaar). En de foto (boven de slaapkamer foto) met de straatverlichting, was ons uitzicht. De kamer was netjes en simpel. Wel zat er bij Carlijn een onverklaarbare vlek op haar matras xD. We hebben er dus maar wat overheen gelegd. You never know!
 
xxx Katy ^^!

Reacties

Een reactie plaatsen

Populaire berichten