De na kerst post!

Jaja, zoveel drukte deze dagen en dan ook nog m'n werk! Dus ik maak dan maar een na kerst post haha ^^! Okay een paar na kerst posts, maar ja! Ik heb ook zoveel meer te doen de laatste tijd en om nou 24/7 achter m'n laptop te zitten is geen optie lijkt me. Ik wil ook nog een leven hebben haha!
Anyways! Het is me deze kerst eindelijk gelukt om geduld te hebben en de kerstboom op een andere manier te fotograferen. Ik wilde altijd de lichtjes als sterretjes in de boom hebben, maar nooit lukte mij dat! Maar nu heb ik er eens voor gezeten en blijkt het eigenlijk vrij simpel. Ik heb zelfs zo'n leuke roze gloed erover heen gekregen, terwijl het in de woonkamer zoveel donkerder was!
Als je net als mij een Canon heb dan hoef je maar met een paar dingen rekening te houden.

1. Statief, zodat alles scherp blijft.
2. Zet je Canon op "M" stand.
3. Geef een langere belichtingstijd, een groot diafragma en een hoge ISO. (ik had 8" seconde belichtingstijd, 22 diafragma en een ISO op 3200)

Voor een beter resultaat heb ik in plaats van autofocus (AF) mijn camera op MF gezet. Dan gaat het scherpstellen beter vind ik persoonlijk. Oh en gebruik geen flitser!

Maar anyways, omdat ik nu even niet te veel wil doen en bijna naar bed ga laat ik de volgende foto's voor mijn gemak even hoekig i.p.v. zo leuk afgerond. I know, ik ben rommelig en slordig =P!
Anyways, first Christmas day! Ik bleef gewoon thuis met mijn familia. Al was mijn zusje dit keer bij haar vriend =[!
M'n mammie, had toen weer het gourmetten voorbereid met die onwijs lekkere pindasaus <3!
 
Eigenlijk was het eten ook waar ik het meest naar uit keek haha ^^! Op de dag zelf hebben we onszelf ook nog verwend met allemaal hapjes en voor de rest hebben we lekker thuis gezeten <3! Ik had die dag echt geen fut voor iets anders, dus lekker bankhangen en eten. Nothing better <3!
 
De tweede kerstdag was niet heel veel anders. Al gingen we dit keer uit eten bij "De Resident" in Den Haag. Dat blijft echt mijn favoriete traditie. Ik hoef niet al de speciale mini hapjes. Nope, geef mij maar garlic bread met kaas, een dik bord vol spare ribs en patat en als nagerecht een Dame Blanche. Hoppa ik ben weer tevreden ^^! Dit deden we wel met het hele gezin gelukkig =]!
Happy in me jurkje van Nelly <3!
Crazy met Marc and Channah <3!
Le food <3!
 
Eigenlijk waren het gewoon heerlijke dagen vol met eten en heb ik weinig gedaan aan het fotograferen =P. Daarna helaas weer vroeg werken waaa! En ik ben daar nog lang niet klaar meer. Vanwege het Nieuwjaar moet ik nog steeds rond 5/6 uur me bed uit om salades voor te bereiden!
 
Maar eerst de verjaardag van me zusje vieren morgen <3! Ze wordt alweer 17! Dus morgen allemaal familie op bezoek =]!
 
Beetje late vraag, maar hoe waren jullie kerstdagen??

xxx Katy ^^!

Reacties

Populaire berichten