Citytrip: Antwerpen!

Haii! Terug van weggeweest om het zo maar eens te zeggen, maar ik ben ook met steeds meer dingen bezig de laatste tijd! In de herfstvakantie bijvoorbeeld, ben ik met Johan (een vriend) naar Antwerpen geweest! Antwerpen staat bekend als één van de mooiste steden van Europa en stond toevallig ook bovenaan mijn lijstje van steden die ik nog wilde zien! Dus kom maar op met de Vlaamse friet, wafels, Belgische chocola, cultuur, de prachtige  architectuur en rijke geschiedenis van deze stad =]!

Met Johan vertrok ik vanaf Rotterdam centraal met de eerste trein de rechtstreeks naar de stad zo gaan en begon onze citytrip ^^! Ik had al een aantal dingen in mijn hoofd die ik deze dag wilde zien en hoopte dus dat alles goed zou komen.

We zaten in een vrij drukke trein met nauwelijks nog zitplaatsen over en toen we eenmaal aankwamen op Antwerpen centraal, was het helemaal druk. Overal mensen! Maar toch was Antwerpen centraal al een hele bezienswaardigheid op zich. Zo mooi gebouwd! Ik kon er wel uren naar staren denk ik =P.
Daarna gelijk de stad in natuurlijk! Overal waren wel mooie gebouwen te zien en sommige waren ook bedekt met goud. Zelfs een winkelcentra heeft een dak met allemaal gouden versieringen op het plafond! Tja, je kan wel zien dat Antwerpen vroeger een belangrijke stad is geweest!
Ben je in Antwerpen dat moet je echt gewoon shoppen hier! Echt elke super winkel is hier wel te vinden! Een collega van mij vertelde mij al iets over de "Forever 21", die trouwens echt geweldig is! Maar er is nog zoveel meer daar! En als je graag budget shopt is er ook nog voor de liefhebbers een shop waar het duurste kleding 10 euro is. Dus hoe goedkoop wil je gaan haha ^^??
Ook liepen we nog even bij de markt. Vele leuke groentekraampjes (tja als groentemeisje let ik daar nu op xD). En ook een mega pompoen! Of die echt is...??
Eén van de bezienswaardigheden die op mijn lijstje stond, was het modemuseum: MoMu. Ook een leuk feitje: de modellen van Benelux' Next Top Model hebben hier gelopen! Verder bestaat het museum dit jaar al 50 jaar en dat werd gevierd met een tentoonstelling van mode van de afgelopen jaren. De eerste outfit vond ik al echt zo'n Lady Gaga outfit!
Zo is het kleding...
En even oppompen en BAM het is een doodshoofd!
Na het modemuseum zijn we weer verder wezen zoeken naar wat nieuws. We zijn bij de kruidentuin geweest, de grote markt (waar we een gratis shotje Antwerpse drank kregen) enz.
Straatartiest bij de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal.
Belgische bonbons gekocht voor mijn ouders (oké en een beetje voor mezelf!) Echt topkwaliteit hoor, en lekker!!!
Antwerps plaatje ^^!
Uitzicht op Onze-Lieve-Vrouwekathedraal.
Uitzicht op de Schelde! Dit wilde Johan weer graag zien haha. Daarna gingen we naar de Ruien waar het bijna mis ging! We betaalde 2.50 en mochten naar binnen. Oh wat stinkt het daar naar riool! En wij maar wachten op die boot. Bleek dat je voor 2.50 niet meer dan tien meter mocht lopen! Wilde je een rit door de Ruien, moest je iets van 16 euro betalen! Dus wij terug naar de meneer. Pff, gelukkig snapte hij het en gaf hij ons geld terug. Anders voelde ik me toch wel opgelicht zeg. Hallo, tien stappen... daar betaal je toch geen 2.50 voor xD?? Maar ja, alles goed opgelost gelukkig ^^!
 
Daarna zijn we nog naar een kasteeltje geweest. Toen we dat gezien hadden besloten we verder te lopen en liepen we duidelijk de verkeerde buurt in... Ik zei nog: "Johan volgens mij lopen we fout". En hij totaal zelfverzekerd:"Nee hoor". Vervolgens zie ik een straat met vieze mannetjes en allemaal vrouwen in lingerie achter het raam!!! NEE HOOR JOHAN WE LOPEN GOED xD! Grappenmaker die je er bent xD! We waren dus inderdaad totaal verdwaald. Wel apart om te zien hoor, die buurt was best groot. Maar het was wel grappig, want we zagen een klant die werd afgewezen door een prostitué. Kan je nagaan, ze willen die gast nog niet hebben, al krijgen ze er geld voor. Hmm, dan is het toch wel heel sneu hahaha xD.
In de avond zijn we bij wat cafés langs geweest en hebben we ook ons avondeten bij de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal gedaan. We kwamen uit bij een leuk Italiaans restaurant. Ook was er nog een straatartiest die muziek maakte en even waande ik me een beetje in Italië. Het voelde alsof ik weer met me oude klas op werkweek in Noord-Italië zat (afgezien van de Vlaamse gebouwen in de buurt dan). Ik had toch een beetje vakantie gevoel ^^!
Yummie, pizza <3!
Daarna naderde onze citytrip tot een einde en waren we weer terug bij het prachtige treinstation <3!
Uiteindelijk heb ik dus echt een topdag gehad ^^!
 
Antwerpen is zeker aan te raden voor modeliefhebbers! Ook aan cultuur en architectuur is er genoeg te zien <3! Je kan trouwens zonder moeite voor een normale prijs bij een restaurant eten. Zo was bijvoorbeeld het Italiaanse restaurant bij de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal helemaal niet duur en ook nog eens lekker. Ook is Antwerpen niet zo groot als ik dacht. Je kunt makkelijk je hele lijstje aan bezienswaardigheden afwerken in één dag! We hebben alles lopend gedaan en ik heb alles wat ik wilde zien gelukkig gedaan ^^! Mocht je ook vanaf Rotterdam willen reizen, een treinkaartje kost ongeveer rond de 20 euro. Dus goed te doen lijkt me =]!
Ben je ook al eens in Antwerpen geweest??
 
xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Ik ben er ooit keer geweest was echt super prachtige heldere fotos !! Http://rachelkromdijk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik woon midden in Antwerpen,naast de vogelmarkt ;DLeuke foto's!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten