Essalam moskee!

Wist je dat wij in Nederland de grootste moskee van Europa in bezit hebben?? En die staat gewoon in Rotterdam! Pas geleden in de zomervakantie deed ik m'n eigen "bedevaart" door Rotterdam xD. En toen had ik dus wat kerken en moskeeën uitgezocht die ik graag wilde zien.
 
Je zal misschien wel denken, wat een rare ideeën haal je je in je hoofd en waarom zou je in hemelsnaam naar dit soort dingen gaan als je geen geloof hebt enz.. Maar ik ben echt een cultuurfreak en ik houd van dingen die anders zijn en er anders uitzien. Zo vind ik een moskee juist mooi om te zien. Al vind ik ze wel beter passen in het Arabische landschap, omdat dat meer die sfeer geeft. Maar daar zou ik waarschijnlijk niet zo snel naar een moskee gaan.
Anyways het bezoeken van een moskee is wel erg leuk om eens te doen. Van dichtbij leek die moskee eigenlijk niet eens zo groot als ik had verwacht ;)! Als mijn familie erlangs rijd met de auto lijkt de moskee altijd veel groter.
Anyways, in Rotterdam staat dus de grootste moskee van Europa en staat bekend onder de naam: Essalam Moskee. Persoonlijk vind ik het wel mooi met die minareten en alles.
 
Ik heb er dus wat foto's gemaakt en er kwam nog zo'n moslim man langs die ook wel foto's van ons wilde maken. Normaal leen ik mijn canon haast nooit uit, omdat het zo'n duur ding is en je zit toch in Rotterdam en blahblah je kent het verhaal wel. Maar met wat twijfel deed ik het toch maar en deze man was gewoon aardig en deed niks raars en maakte leuke foto's. We mochten ook in de moskee kijken als we het daar vroegen, maar blijkbaar waren we nog wat te vroeg, dus is het daar helaas niet van gekomen. Misschien dat ik er ooit nog eens langsga en vraag of ik binnen mag kijken =P!
Tja, voor velen klinkt het misschien raar, maar ik vond het echt leuk om te zien en ik was ook blij dat ik gewoon m'n camera kon geven aan een vreemde zonder dat hij ermee wegrent. Dat geeft me dan toch wel weer een goed gevoel van, er zijn ook mensen wel te vertrouwen =]. Ik ben dus blij dat ik dat mocht ervaren ^^!
 
Maar leuk dat zo'n moskee van dichtbij te bezoeken is ^^! Ik heb alleen nog steeds grote nieuwsgierigheid hoe het er nou van binnen uitziet. Met wat geluk mag ik er eens kijken als ik het lief vraag =P!
 
Hoe vind je het eigenlijk, zo'n moskee =P?? Had je het ooit in je hoofd gehaald om te zeggen dat Nederland de grootste moskee van Europa heeft??
 
xxx Katy ^^! Salām!!!

Reacties

  1. hahaa wat grappig, ik wist helemaal niet dat wij de grootste moskee van europa hadden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is niet de grootste in Rome, Parijs, Évry en Londen staan grotere.. :)
    Xx je zwartevlek xD

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Check Wikipedia lekkerding van me xD! Het is wel de grootste xD! Maar kussie van je caramelblokje xD

      Verwijderen
  3. Jeetje wat een grote moskee...Wel erg mooi.

    New blogpost: outfit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk bericht... ik ben waardeer uw blogs.. ik zal doorgaan lees je blogs bedankt voor het delen van deze blogs.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten