When your freedom stops...

Jaja, voor vele mensen begint school weer! En dat is echt vrij snel voor mijn gevoel! Ik heb natuurlijk extra vakantie gehad (vanwege m'n examenjaar), maar toch ging het snel voorbij. Vandaag hebben de leerlingen van mijn oude school alweer de eerste dag gehad!
 
Ik herinner me dan altijd een paar dingen: vroeg opstaan, veel afspraken afzeggen om een goed cijfer te halen voor een bepaald vak, exo-uren, toetsweken en gekke momenten met me vrienden! Vooral het vroeg opstaan, oeh wat had ik daar een hekel aan! En als ik te laat kwam, had ik al gelijk een straf te pakken! Maar dit jaar heb ik iets heel anders!
Anyways, toen ik uit Turkije kwam, moest ik m'n resultaat afwachten en ik was natuurlijk geslaagd ^^! Heel veel mensen zullen vast denken, dat ik enorme spanning had. De waarheid is echter, dat ik gewoon in me bed lag te slapen tot ik werd wakker gebeld xD. Maar ik was geslaagd, dus happy face ^^! En gelukkig de rest van mijn vrienden ook ^^!
Happy geslaagd =]!
Maar goed, ik ben dus klaar met m'n middelbare school (na 6 jaar!) En dat voelt zo apart. Ook echt leuk om te lezen hoe sommige er nog aan moeten beginnen! Die mensen wil ik ook nog even succes wensen en veel leuke jaren =]! En als het even niet meezit met je cijfers, gewoon door proberen. Ik heb weleens mensen in mijn klas gehad die met 13 onvoldoende punten hadden op de helft van het schooljaar, maar het uiteindelijk toch nog hebben opgehaald en verder konden =P. Dus I believe in you ^^!
 
En mocht je school niet zo leuk zijn door bepaalde mensen dan moet je maar gewoon blijven onthouden dat die mensen op school niet het belangrijkste van de wereld zijn. Uiteindelijk ben je klaar met school en zie je ze waarschijnlijk niet eens meer. Zodra je klaar bent met school denk je vast bij jezelf: "Na ja, was het nou echt zo belangrijk wat ze van me dachten??" Echt, ik raad je gewoon aan om zoveel mogelijk jezelf te blijven en in jezelf te geloven. Alleen jij beleefd je eigen leven, laat andere er niet teveel van verpesten ;)!
..
Maar wat ga ik doen na school?? Ik kan je vertellen, dat ik geen vervolg opleiding ga doen! Ik heb besloten om een andere droom na te gaan (waar ik nu nog lekker niks over vertel =P). Het is mij te vaak duidelijk geworden hoe erg ik het leren zat was en dat ik nog niet echt een idee had wat voor opleiding ik wilde doen om later m'n beroep van te maken. Ik houd van fotografie, ik houd van reizen , koken en bloggen. Maar echt een opleiding die mij het meeste aansprak was er nog niet. Ik begon mezelf af te vragen, wat ik het liefste in mijn leven wilde doen en kwam al vrij snel tot de conclusie welke droom ik had, waarmee ik al een tijdje in m'n hoofd zit. Ik heb besloten me niet meer teveel te laten dwingen door de maatschappij, die tegen mij blijft zeggen: Zonder MAVO diploma kom je nergens, zonder HAVO diploma kom je nergens, zonder HBO kom je nergens. Zo blijf ik maar doorgaan met andere pleasen, terwijl ik mezelf vergeet en wegcijfer omdat er van me verwacht wordt dat ik steeds maar een nieuwe opleiding doe. Kijk een diploma is nodig, maar iedere keer wordt er weer van men verwacht, dat ze weer een nieuw diploma halen. Zo blijf ik maar bezig! Ik voel me daar nu niet meer prettig bij, terwijl ik juist als doel voor dit jaar had om wat gelukkiger in het leven te staan. Ik wil eens voor mezelf leven en een droom najagen, waarbij ik me prettig voel =]. Iedereen heeft zo zijn eigen wens en ik heb de mijne nu ook voor ogen =] Dus ik duik in het diepe en laat me verassen ;)!
 
Voor het doel dat ik nu wil behalen heb ik sowieso geld nodig, dus ik heb deze vakantie hard (ik werd bijna wanhopig) gezocht naar een baan. Vele sollicitaties liepen uit op niets en ik maakte me al zorgen dat ik zo'n hangend kind zou worden, dat bij haar ouders thuis op de bank zou zitten met een zak chips xD. Maar na vele sollicitaties zat er dan eindelijk één goede tussen =D! Je raad het dan al, IK HEB ME EERSTE BAAN =D! Dus ik ben al een stap dichterbij mijn doel ^^!
 
En het mooie is, dat ik ook nog onwijs enthousiast ben over deze baan. Ik werk nu bij een groenteboer =P! Ik doe de kassa, ruim er op, vul alles bij en maak salades =]! Het is een klein winkeltje, dus ik doe en leer er echt van alles! Ons team daar is ook gezellig, dus ik ben onwijs blij dat ik na zo lang zoeken ook nog eens een leuke baan heb gevonden ^^!
 
Voor de rest wil ik er nog niet teveel over kwijt haha =P! Als ik het geld eindelijk bij elkaar heb, zal ik er meer over vertellen (+ alle andere hindernissen die ik voor m'n doel moet overwinnen). Ik ben in elk geval blij dat ik een poging waag iets leuks voor mezelf te doen. Excited =]!
 
Hoe wordt jullie jaar?? Begin je aan middelbare school of ben je er al mee klaar en ga je wat anders doen??
 
In elk geval veel succes als je weer met school gaat beginnen ^^! Hard werken wordt beloond en ik hoop dat je je doelen zult bereiken =P!
 
Ps. misschien klink ik negatief over school, maar geloof me, ik heb ook leuke momenten gehad en vele vrienden gekregen waar ik nu nog steeds mee omga ^^! School heeft ook zeker z'n positieve kant ;)!
 
xxx Katy ^^! 

Reacties

  1. Leuk dat je je eerste baan hebt, ik ga nu naar het 5de dierenzorg.X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk! Ik ga nu vwo doen twee jaar ;) X Anna

    www.fashionanna.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten