Opweg naar het strand van de caretta schildpadden!

Hello again! Vandaag een post over onze bootreis in Dalyan! We zijn onderweg naar het strand waar de bedreigde caretta schildpad nog steeds voorkomt en we varen langs het water wat bekend staat als het Turkse biesbos. Een super mooi natuurgebied!
Onderweg stopten we nog even en liet een man van de boot ons een krab zien met speciale kleuren. Deze worden o.a. gebruikt om de schildpadden te voeren, zodat de schildpadden naar boven komen en voor ons te zien zijn. Alleen deze krab leefde nog!
Veel mensen moesten op m'n Facebook twee keer kijken, voordat ze doorhadden waarom ik nog zo angstig keek. Nee niet door die man dus haha. Maar deze man legde die levende krab voor me op m'n lichaam haha! En ja, die pootjes die in je borsten prikken voelen niet erg fijn xD. Maar het was wel een grappige ervaring. Achteraf wel grappig dat de krab zo goed bij mijn bikini matcht xD!
En na de bootreis eindelijk een echt strand! In Içmeler hebben we ook wel een strand, maar dat doet mij meer denken aan een groot meer. Dit is echt zo'n strand met de golven en alles zoals je het ook herkent. Verder komen er vaak alleen dagjes mensen, omdat het een beschermd strand is voor de caretta schildpad. Er zijn ook plekken op het strand waar je helemaal niet mag lopen. Vermoedelijk omdat daar misschien broedplaatsen te vinden zijn.
Yes, ik heb er toch een op de foto weten te krijgen! Dat was nog bets lastig aangezien deze schildpadden zo snel weer koppie onder gaan in het water. Maar yes, toch nog gelukt!
Me lieve zussie on the beach <3!
Op onze terugreis kwamen we nog langs de leuke plaatjes met de mooie moskeeën. Natuurlijk is dit een subjectieve mening, maar ik vind moskeeën wel iets hebben. Ik vind het nu echt zo'n Fata Morgana plaatje! In Turkije vind ik ze allemaal echt zo leuk om te zien en er zijn er ook lekker veel daar!
Grappig bootje =P!
Titanic avec moi ;)!
Toch nog veilig aan wal =P!
Aan het einde van onze dag kwamen we terug in ons hotel Mersoy Bellavista en bleek ons bed helemaal onder de bloemen te zitten. Dit kwam omdat onze witte handdoek al een paar dagen weg was. Vermoedelijk heeft een van de werknemers onze handdoek met de handdoeken van het hotel verward en per ongeluk onze meegenomen. Nu waren ze onze handdoek dus kwijt en hebben ze als goedmaker ons bed versierd.
 
Toch nog lief dat ze het op deze manier goedmaken en het zag er echt heel mooi uit <3!
 
xxx Katy ^^!

Reacties

Een reactie posten

Populaire berichten