Dalyan Koningsgraven!

Eén van de dingen die ik mezelf echt "dwong" om te doen in Turkije (simpelweg omdat ik vond dat ik het niet mocht missen) waren de Koningsgraven in Dalyan! Eén bezienswaardigheid, die hoog wordt gewaardeerd om z'n bijzonderheid. Dus als ik zoiets hoor, dan moet ik het gewoon gezien hebben, anders zou ik weg gaan met een gevoel dat ik dat heb gemist!
'
Ofcourse zaten we nog op de boot en voeren we langs alle mooie omgevingen die Turkije rijk is =]! Dit gebied staat overigens ook wel bekend als het Turkse biesbos ^^! Verder werden we op het dek van de boot ook nog eens extra snel bruin =D!
Uiteindelijk kwamen we na de tocht uit bij mijn bezienswaardigheid die ik echt gezien moest hebben: de Koningsgraven. Die graven bevinden zich vanaf zee gezien aan de achterkant van de berg en dit hebben ze zo gebouwd om de doden tegen vijandige invallen te beschermen.
 
De reden van mijn interesse hierin is o.a. omdat ik zo'n cultuur freak ben die echt alle geschiedenis en tradities van een land wil zien en meemaken  en natuurlijk ook (zoals ik al eerder schreef), omdat deze bezienswaardigheid veelbelovend is beoordeeld! Dat prikkelt mijn nieuwsgierigheid en dan moet ik er heen ook haha!
 
Vanaf de boot hadden we er in elk geval een mooi zicht op. Naar binnen gaan in de graven mag echter niet meer. Het schijnt dat er vroeger veel toeristen alles gingen aanraken en dat het dus ter bescherming van de graven maar is afgekapt om er naar binnen te gaan. Ik vond het wel erg jammer om dat te horen, want ik had er graag willen kijken. Maar ik kan in elk geval zeggen dat ik ze gezien heb ^^!
 
Verder kun je tijdens je boottocht ook schildpadden in het water tegenkomen en je raad waarschijnlijk mijn volgende post al. Ik laat de volgende keer wat zien over de caretta schildpadden. Mijn familie en ik zullen de bootreis dan gaan eindigen op een strand waar de bedreigde caretta schildpad nog steeds voorkomt ^^!  
 
Voor nu dikke doei haha ^^!
 
xxx Katy ^^!

Reacties

Een reactie plaatsen

Populaire berichten