It's good, it's Greek!


Het ene moment ben ik in Turkije en het andere moment ben ik ineens weer in Griekenland. Zo raar kan het lopen. Toevallig wist ik dat het eiland Rhodos vlakbij Turkije lag en makkelijk met de boot bereikbaar is. Het enige wat ik hoefde te doen is een boot vinden die mij en Channah erheen bracht. En dat lukte heel gemakkelijk. Dus ook al zaten we in Turkije hadden we best wel zin om ook eens Griekenland te bekijken. Ik was daar namelijk nog nooit geweest! Maar nu kon het dan eindelijk. Vroeg in de ochtend gingen we met de bus naar de haven van Marmaris en gingen we de boot op.
We kregen wel echt heel veel paspoort controles, maar dat geeft misschien ook wel weer een veiliger gevoel. Wat wel jammer was, was dat die Turken gewoon een Griekenland stempel in ons paspoort over de Turkije stempel drukte. Nu kan je dus eigenlijk niet goed ziet dat we Griekenland apart hebben bezocht. De boot was niet zo heel bijzonder, maar wel groot voor veel mensen. Omg die toiletten waren wel erg hoor! Ze gingen niet op slot en waren heel smerig!



Hoe dan ook, uiteindelijk hebben we ik denk anderhalf uur gevaren en kwamen we aan bij de oude stad van Rhodos. Bam! En zo zit je weer in Europa! Toch konden we wel nog moskeeën vinden en zelfs nog een oude Arabische bibliotheek. Dus zo zie je maar weer hoe landen toch door verschillende culturen beïnvloed zijn geweest.

Anyways het was wel echt heel leuk om te lopen. Je had van die schattige straatjes, winkeltjes en al die andere Europese dingen =]. Soms heeft dat ook wel wat. Vooral als de stad er zo oud uitziet.

Ofcourse, omdat we geen idee hadden wat we van Rhodos konden verwachten, hadden we geen idee wat we moesten doen. Dus we hebben vooral veel rondgelopen, op zoek naar iets interessants. Eerst kwamen we bij de Griekse winkeltjes. Echt zo leuk, wij kwamen binnen en gelijk werd die sirtaki muziek aangezet haha. Ik deed bijna het dansje hoor haha ^^! En heel gastvrij kregen we Griekse snoepjes <3! We hebben daar gelijk een bodybutter voor m'n zus gekocht en me zusje kocht nog een teenringetje =]! Alleen volgens mij mag je daar ook afdingen, want wij deden dat niet en we kregen toch korting. En later in een andere winkel, zag ik dat er een andere bodybutter veel goedkoper was. En later kocht ik een armbandje voor de helft van de prijs. Als ik dat geweten had, had ik veel eerder afgedingt xD. Ik denk dat die mensen ons daarom korting gaven. Omdat ze zagen, dat we geen idee van afdingen hadden xD. Wel zijn de mensen er erg gastvrij en voelde ik me daar nog veiliger dan ik me al in Turkije voelde om te lopen. En in Turkije voelde ik me al behoorlijk veilig!


We hebben in elk geval nog een alcoholisch en typisch drankje van Rhodos gekocht voor thuis en de rest lees je laters wel ;)!

Voor nu, have a nice day ^^!
 
xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Superleuk!

    Turkije hoort trouwens ook een soort van bij Europa ;)

    Xx Alex

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes I know, maar ik zat officieel in het Aziatische deel van Turkije ;)! Echt zo vaag, maar het is het enige land in de wereld gelegen in 2 continenten =P!

      xxx Katy ^^!

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten