Merhaba Içmeler!

Vanaf vandaag doe ik weer vele vakantie posts back over Içmeler ^^! Sowieso wordt deze plek vaak beschreven als de mooiste plek van Turkije (mooier zelfs dan Marmaris en Antalya!). Buiten dat is Içmeler ook nog eens minder toeristisch dan het nabijgelegen Marmaris en is het zoals ik al schreef in eerdere posts in het Aziatische deel van Turkije ^^!
 
Voor Turkije betaalde we daar met de nieuwe Turkse Lira (waarbij de waarde iedere keer snel veranderd, maar nog wel veel in het voordeel van Nederlandse toeristen zoals wij). Inentingen zijn gelukkig niet nodig =D! Wel heb je een visum nodig van 15 euro.
 
We vlogen met Onurair (een vliegmaatschappij waar ik en mijn zusje grote twijfels hadden). Vooral vanwege de negatieve publiciteit erover. Maar goed, we stonden vroeg op en reden naar Schiphol ^^! Een van mijn favo plekken in Nederland om te zijn ^^!
 
Nadat alles op Schiphol gecheckt was, moesten we wachten bij G3 en vanaf daar zou onze vakantie dan ook officieel beginnen! Bij Onurair ging het er wat anders aan toe dan we gewend waren bij bijvoorbeeld Transavia. Sowieso was dit vliegtuig veel ouderwetser. Er zat geen tv in bijvoorbeeld xD. Maar dat maakte niet zo heel veel uit. Ook gaven ze nog een snoepje vooraf (hahaha FOOD =D) en deden ze net als vroeger van die veiligheidsinstructies. Dus dit keer was er niet zo'n onpersoonlijk computertje die je verteld over waar je zwemvest enz. zit. Maar het Turks/Engels... is niet zo goed te verstaan haha.





Onze vlucht zelf duurde zo'n 3,5 uur en we hadden geen vertraging of iets dergelijks gelukkig! We kwamen ergens rond de middag aan en oh wat is die zon toch lekker daar <3! Het weer was die dag tussen de 30 en 35 graden! Toen we daar waren merkte we al gelijk weer zo'n Turk op die ons (mij en m'n zusje) zat te bespioneren xD. Dus al gelijk wat geflirt met een Turk haha xD. M'n zusje en ik besloten om een klein beetje terug te plagen door op het moment, voordat we de bus ingingen, alle twee nog even naar hem om te kijken haha xD.
 

Hoe dan ook, we waren er nog lang niet! We zouden nog een twee uur lange busrit krijgen naar onze eindbestemming. Het zou de ergste reis ooit worden! Niet door onze reisgids (Kim) of de omgeving (die was prachtig), maar door zo'n gezin met twee krijsende kinderen!!! Oh My God! Ik wilde eerst vijf kinderen, maar door die reis staat de teller alweer op 0! Die dag was de eerste keer in m'n leven dat ik een paracetamol moest nemen van de hoofdpijn, die door mensen was veroorzaakt. EN ZE ZATEN DE HELE REIS BIJ ONS!!! Je hebt geen idee, wat voor hell dat was. Twee uur lang, keihard krijsende kinderen, terwijl je moe en hongerig bent en snel in je hotel wilde zitten!

Het enige lichtpuntje was dat het water maar 50 cent koste. Wel kregen we ook nog een tussenstop (die is georganiseerd door de reisorganisatie Neckermann), waarbij de prijzen ineens ontzettend anders waren dan de werkelijkheid. Zo was er een flesje bier voor 6 euro. Maar die tussenstop was gewoon afzetterij, want de prijzen in Turkije zijn zoveel goedkoper! Wel was het een mooi plaatsje om te stoppen ^^! De patroontjes deden me een beetje aan Egypte denken ^^!

Verder onderweg nog veel leuke moskeeën gezien ^^! Tenminste, ik vind ze leuk xD. Het hoort echt bij dat land en ik vind ze wel mooi gebouwd ^^! Alleen al in die twee uur kwamen we er langs 17! Zoveel telde ik er in ieder geval, voor zover ik dan energie had om te tellen. Echt elk dorpje/stadje heeft er wel een =]!
 
Laters kwamen we aan in ons hotel: Mersoy Bellavista Suites Hotel! En toen ging gelukkig alles beter ^^! Ik nam m'n paracetamol en we kwamen in een prachtig schone kamer met uitzicht op het zwembad ^^! Ik geloof dat dit de schoonste hotel kamer was die ik ooit heb meegemaakt! Alles zag er zo netjes verzorgd uit!

We maakten ons maar gelijk klaar voor de avond, maar daarover post ik later ^^!

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Wat ontzettend gaaf dat je dat gewoon doet met je zusje! Ben heel benieuwd naar de rest van je verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow Turkije deed ik nog met me ouders erbij =P! Pas toen ik wat later in de vakantie naar Griekenland ging, ging ik met alleen m'n zusje =P!

      Maar mooi dat je het wel leuk vind ^^!

      xxx Katy ^^!

      Verwijderen
  2. wat een leuke post, ziet er super gezellig uit! Jammer van die verschrikkelijke busreis, maar het hotel maakt het goed :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten