Examen français!

flag, francais, france, french, saint icon
Nou nou, ik heb geloof ik nog nooit zo'n moeilijke toets gehad! En dan ben ik nog maar net over de helft. Het ging weer als vanouds, we gingen op onze plaats zitten, de leerlingen vooraan keken na of de examens dichtwaren (oh wat hoop ik dat deze examens ongeldig worden verklaard!) en we begonnen.

Ik had al thuis geleerd vanuit die examenbundel (allemaal oude examens + examenidioom), maar dit... Toen ik zei dat Duits slecht ging bleek ik achteraf rond de 7 te hebben, waar ik nog steeds verbaasd over ben, maar deze toets... ! Ik was bij tekst 7 (van de 12) en ik kreeg al te horen dat we moesten stoppen. Dus ik deed maar de oh zo goede techniek van me zusje: a, b, c, d, a, b, c, d enz. xD.

Maar buiten dat deze toets moeilijk en te lang was, waren we in een lokaal, die totaal niet goed was. We zaten in hetzelfde lokaal als de leerlingen van 4 mavo met wiskunde. Die waren al eerder klaar. Dus eerst zei een leraar: "Jullie hebben nog een kwartier". Mijn Frans klas en ik keken elkaar geschrokken aan, want ze zeiden eerst niet duidelijk dat het voor mavo 4 was. Daarna gingen die leerlingen eindelijk weg (met een herrie die ze achterlieten)! Toen ging er ineens een mobiel in het lokaal af! Dus iedereen weer met een geschrokken gezicht en afgeleid van het examen. Bleek een leraar (met alle respect maar toch xD) z'n mobiel mee te hebben genomen! En buiten dat maakte ik zelf nog de stomme fout om de verkeerde vraag bij de verkeerde tekst te lezen. Dus ik een tijdje mokken op die vraag en me afvragen waarom geen enkel antwoord met de tekst overeen kwam. Toen kwam ik erachter en had ik dus letterlijk m'n tijd vergooit. Ik had niet eens tijd genoeg om na te kijken. Iets meer dan 10 vragen stonden dus open.

Maar ik vind dit echt oneerlijk, want ik weet dat ik hard geleerd heb en ik weet dat ik niet voor niks die havo doe. En buiten dat, zat de rest van m'n klas ook te gokken op het eind net als ik deed. Echt waar, door die vrouw die de exameneisen heeft verhoogd gaat 75% gewoon zakken op Frans! Ik ben echt gewoon kwaad en teleurgesteld en ik vind niet dat deze toets een reëel beeld geeft, want ik en mijn klas zijn echt niet ZO slecht in Frans.

Pff, sorry voor mijn gezeik, maar dit is echt eerlijk hoe ik me voel en het moet er even uit! Ik heb in elk geval gebeld naar de mensen van de examenklachten, want dat is het minste wat ik kan doen =[.

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Schrijf het maar van je af, dit is ook niet leuk! Ik duim voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfff! Wat vervelend! Hopen dat het nog meevalt, vast wel!;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten