Eurovision Song Contest 2013!

Yes! We zijn nog minder dan een maand verwijderd van de finale van de Eurovision Song Contest 2013, die dit jaar in de Zweedse plaats Malmö wordt gehouden ^^! Misschien herinner je nog wel de winnares van vorig jaar??
 
Vorig jaar won namelijk de Zweedse zangeres Loreen met haar nummer Euphoria ^^! Dankzij haar eerste plaats wordt dit leuke muziekspektakel nu gehouden in Zweden =]!
 
Onze deelneemster is al bekend, namelijk Anouk! Zelf vind ik haar nummer nog niet zo, maar wie weet is haar optreden wel heel leuk om naar te kijken. Wat ik wel heel jammer vind is, dat Turkije niet meer meedoet. Want er is geen Eurovisie voorbij gegaan, dat ik geen fan was van Turkije <3!
 
Anyways, ik heb dus al een paar nummers gehoord (nog niet alles want ik word nog wel graag een beetje verrast!) en ik was nog niet zo heel enthousiast. Toen dacht ik, hoe zijn mijn perfecte Eurovision eruit zien, als ik alle optredens van alle jaren bekijk?! Dus waarom ook niet, vandaag een terugblik op leuke nummers om alvast in de stemming te komen (op alfabetische volgorde). I will show you how my perfect Eurovision would look like <3!
 
1. Albania: Rona Nishliu - Suus (2012).
2. Andorra: Susanne Georgi - La Teva Decisió (Get A Life, 2009).
3. Armenia: Inga & Anush - Jan Jan (2009).
4. Austria: Nadine Beiler - The Secret Is Love (2011).
5. Azerbaijan: AySel & Arash - Aways (2009).
6. Belarus: Anastasiya Vinnikova - I Love Belarus (2011).
7. Belgium: Witloof Bay - With Love Baby (2011).
8. Bosnia & Herzegovina: Dino Merlin - Love In Rewind (2011).
9. Bulgaria: Krassimir Avramov - Illusion (2009).
10. Croatia: Boris Novkovic ft. Lado Members - Vukovi Umiru Sami (2005).
11. Cyprus: Ivi Adamou - La La Love (2012).
12. Czech Republic: Tereza Kerndlova - Have Some Fun (2008).
13.Denmark: A Friend In London - New Tomorrow (2011).
14. Estonia: Getter Jaani - Rockerfeller Street (2011).
15. F.Y.R. Macedonia: Tamara, Vrčak & Adrijan - Let Me Love You (2008).
16.Finland: Waldo's People - Lose Control (2009).
17. France: Anggun - Echo (You And I, 2012).
18.Geogria: Eldrine - One More Day (2011).
19. Germany: Roman Lob - Standing Still (2012).
20. Greece: Giorgos Alkaios & Friends - OPA! (2010).
21. Hungary: Compact Disco - Sound Of Our Hearts (2012).
22. Iceland: Here Björk - Je Ne Sais Quoi (2010).
23. Ireland: Jedward - Lipstick (2011).
24. Israel: Harel Skaat - Milim (2010).
25. Italy: Nina Zilli - L'Amore È Femmina (Out Of Love, 2012).
26. Latvia: Musiqq - Angel In Disguise (2011).
27. Lithuania: InCulto - Eastern European Funk (2010).
28.Luxembourg: Kan ik niet beoordelen, want ik bestond nog niet in 1993 en dit was de laatste keer dat ze meededen haha xD.
29. Malta: Chiara - What If We (2009).
30. Moldova: SunStroke Project & Olia Tira - Run Away (2010).
31. Monaco: Séverine Ferrer - La Coco-dance (2006).
32.Montenegro: Andrea Demirovic - Just Get Out Of My Life (2009).
33.Marocco: Dit land deed maar 1 keer mee en dat was in 1980 haha xD.
34. Norway: Alexander Rybak - Fairytale (2009)!
35. Poland: Marcin Mrozi'nski - Legenda (2010).
36. Portugal: Vânia Fernandes - Senhora Do Mar (Negras Águas, 2008).
37. Romania: Paula Seling & Ovi - Playing With Fire (2010).
38. Russia: t.A.T.u. - Ne Ver', Ne Boisia (2003).
39. San Marino: Senit - Stand By (2011).
40. Serbia: Nina - Čaroban (2011).
 41. Serbia & Montenegro: Željko Joksimović - Lane Moje (2004).
42. Slovakia: Kristina Pelakova - Horehronie (2010).
43.Slovenia: Eva Boto - Verjarmem (2012).
44. Spain: Soraya - La Noche Es Para Mí (The Night Is For Me, 2009).
45. Sweden: Loreen - Euphoria (2012).
46. Switzerland: Lovebugs - The Highest Hights (2009).
47. The Netherlands: Joan Franka - You And Me (2012).
48. Turkey: Hadise - Düm Tek Tek (2009).
49. Ukraine: Gaitana - By My Guest (2012).
50. UK: Blue - I Can (2011).
51. Yugoslavia: Hiervan was hun laatste nummer in 1992 haha. Dus beoordelen heeft niet echt zin ;)!

Maar het blijkt dus dat 2011 voor mij de beste nummers had haha. En ik ben er achter gekomen, dat Nederland niet het enige land is, die het qua muziek niet altijd even goed heeft. Verder vraag ik me af waarom Marokko nou meedeed met het Eurovisie xD. Het is toch alleen voor Europa?? Maar het beste nummer ooit blijf ik die van Alexander Rybak vinden <3! P.s. de landen heb ik in het Engels gezet, omdat ik anders teveel moest wisselen met de landen =P.

Ben benieuwd wat 2013 gaat brengen volgende maand =]!

Wat is jou favoriete nummer van alle song contests bij elkaar??

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Haa, Alexander Rybak, hij moest en zou winnen van mij dat jaar! Ik vind het nog altijd een leuk liedje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb weer zin in het songfestival! Ik vind Anouk super, alleen weet ik niet of haar liedje nou echt een goed songfestivalnummer is, maar we zullen zien! Ik hoop het wel! :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yeee (: Ik ben dus toch niet de enige Nederlander die het ESC nog leuk vind (:
    De meeste van de liedjes die jij hebt genoemd vind ik zelf ook heel leuk.
    Ik blijf Drip Drop door Safura voor Azerbaijan (2010, geloof ik) ook leuk vinden, maar echt 1 favoriet nummer of all times heb ik niet.
    De nummers van dit jaar heb ik lang nog niet allemaal gehoord, maar tot nu toe vind ik Zwitserland wel erg leuk ^^

    x Elena
    www.donna-donna-fashion.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik ben echt een trouwe fan, zit altijd op de bank met pen en papier te voorspellen wie er gaat winnen. ik vond Alexander Rybak echt geweldig toen hij meedeed, iedere keer als ik dat liedje weer hoor zit het daarna minstens 3 weken in mijn hoofd:)
    Liefs,x

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten