Weekend!

Eindelijk weekend, want ik ben het zo zat xD. Echt waar, hoe langer ik op school zit hoe meer ik me erger. Ik hoop dat ik echt snel mijn diploma heb, want ik kan niet meer tegen al dat gedoe. Ik mis de zon en het strand <3! Ik zit dan wel op school, maar mijn hersenen zijn al op vakantie xD.

Deze week was het helaas weer heel koud, maar we hadden wel sneeuw <3! Dat maakt het dan weer een beetje goed =]! Verder had ik deze week nog m'n herkansingen voor de toetsweek. Dat was niet zo'n moeilijke keuze (wat ik ga herkansen) aangezien ik voor mijn Duits leestoets een 3.2 had! Nu maar hopen dat het cijfer is opgehoogd, want dat kan ik wel gebruiken. Ik heb nog nooit een 3.2 gehaald!!! Dus ik schrok me echt dood xD. Helaas moest ik diezelfde dag ook mijn aardrijkskunde inhalen, omdat ik ook nog ziek was geweest op de dag dat ik m'n oorspronkelijke aardrijkskunde toets had. Maar ja, nu is het gedaan en wacht ik de cijfers maar af =]!
Verder had ik weer een interscolaire. Net als vorig jaar had ik 3 opleidingen gekozen die mij interessant leken om te doen en over die drie opleidingen kreeg ik een voorlichting. Op de eerste plaats had ik gekozen voor vrijwilligerswerk in het buitenland. Het lijkt mij namelijk heel gaaf om een jaar naar India te gaan. Daarmee help ik het land, word ik zelfstandiger, staat het goed op m'n CV en heb ik eindelijk dat mooie land bezocht <3! Meer heb ik in mijn ogen ook niet nodig. Ik vind verblijven in het buitenland al goed genoeg =]. Helaas kwam ik wel te laat aan bij die voorlichting. Maar gelukkig wilde die vrouw daar die voorlichting gaf mij nog wel wat vertellen over "Projects Abroad", een internationale organisatie die zich sinds 1992 inzet voor vrijwilligersprojecten in ontwikkelingslanden. Het was een hele aardige vrouw, want eigenlijk was ze allang klaar met presenteren, maar voor mij en mijn zusje maakte ze nog even tijd. Het enige nadeel aan deze "opleiding" is dat je voor 3 maanden alleen al ongeveer 3000 euro kwijt bent (per maand extra moet er geloof ik ook iets van 800 euro bij). Nou ben ik niet arm, maar ik heb dit geld niet zomaar op de grond liggen... Dus ik moet maar even een manier vinden om goedkoper vrijwilligerswerk in India te doen voor een jaar. Ik wil het echt heel graag, maar het gaat helaas niet zo simpel als gedacht.
Mijn tweede keuze was fotografie bij de "Fotoacademie". Ik wist van de vorige keer nog, dat ik foto's mee kon nemen. Dan kon ik een oordeel krijgen of mijn foto's goed genoeg waren om door zo'n toelatingstest te komen. Dus ik die foto's meenemen en aan die man laten zien. Maar volgens mij had die man een totaal verkeerd beeld van mijn vraag. Ik wilde weten of mijn techniek in fotografie goed zat, maar uiteindelijk begon hij ineens met de zin: "je moet niet gelijk denken dat je hier een paar meesterwerken op tafel legt". En toen was ik best wel beledigd. Niet omdat hij zijn mening over mijn foto's zo zei, maar ik was beledigd omdat hij blijkbaar dacht dat ik zo'n arrogant iemand ben die helemaal hoteldebotel van haar eigen foto's is. Hoe dan ook, hij vond van de 10 foto's die ik meenam er wel een goede tussen zitten. Maar ik baalde wel, want ik had gehoopt dat hij mij tips kon geven over hoe ik een goede indruk maak bij de toelating als ik het zou gaan doen. Hoe dan ook, ik blijf lekker doorgaan met fotograferen, het is toch mijn hobby die ik zo goed als iedere dag  doe <3! Daarbij denk ik nog steeds dat ik het in me zou kunnen hebben om iets met fotografie te doen. Misschien geen mega kunstwerk, maar wel gewoon iets leuks. Ik wil graag foto's maken voor reisgidsen =D. Alleen volgens mij valt dat niet echt in het genre, dat ik zag bij de "Fotoacademie". Bij de "Fotoacademie" zag ik meer foto's voor de journalistiek, documentaires en mode. Ook leuk, maar ik wil meer bij het commerciële en toeristische zitten ^^! Dus ik heb ook mijn twijfels bij deze opleiding.
Uiteindelijk kwam ik weer uit bij mijn andere keuze, die ik al zo'n 3 jaar heb: de "TIO Hogeschool". Een school waarbij je banen in het toerisme kan krijgen. Dit was ook waarvoor ik in de eerste plaats van de mavo naar de havo ben gegaan, want ik wilde de opleiding ITM (Internationaal Toeristisch Managment) doen. Dat houdt o.a. in dat ik dan als toeristisch manager reizen samenstel. Maar toch heb ik daar ook mijn twijfels over of ik deze opleiding nou wil gaan doen. Bij de TIO voorlichting, werd ook gezegd dat je als havo leerling kan kiezen voor een MBO4 opleiding. Dat kan handig zijn als je nog niet weet wat je wilt, want een MBO4 opleiding duurt voor een havo leerling maar één jaar. En dan zat ik alweer naar o.a. stewardess te kijken! En omg kunnen jullie me nog volgen met al die opleidingen, want ik weet het echt niet meer, ik twijfel enorm!

En als dit al niet genoeg keuze is! Ik liep nog even wat rond door de school en kwam uit bij Inter Language. Hierbij kan je studies in het buitenland volgen! Ook weer onwijs gaaf, mijn zusje en ik zouden best samen willen gaan <3!

Maar ja, er is zo'n ruime keuze. Sowieso wil ik naar het buitenland, dus zoiets hoop ik toch te krijgen. Misschien kan ik ook gewoon een baan zoeken en met dat geld vrijwilligerswerk in India doen en daarna voor een opleiding kiezen. Ik wil in ieder geval kiezen naar wat bij mijn hart ligt. Wat ik ermee verdien, maakt mij niet zo heel veel uit. Als ik maar voor mezelf kan zorgen en in veel verschillende landen zit ben ik tevreden ^^!
Voor de rest had ik Valentijnsdag <3! Ik had heel veel Valentina's hahaha. Ik ben in elk geval lekker verwend met chocola, lolly's, een beertje en een mooie roos <3!

Verder much ice in mijn tuin =]!
Ow en ik wil alle mensjes nog een Gung Hay Fat Choy, 恭喜发财(gelukkig nieuwjaar) wensen. Dit jaar is het, het jaar van de slang, dus good luck en Happy New Year <3!

Maar nu ga ik stoppen, want ik heb jullie wel weer genoeg gehinderd met mijn eindeloze verhaal over studiekeuze's haha xD!

Hoe was jullie week ^^?! Nog leuke plannen voor dit weekend =]??

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. leuk artikel! Een fotoacademie lijkt mij heel erg leuk. En vrijwilligerswerk in het buitenland natuurlijk ook!
    geniet van je weekend :)
    liefs, fije

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten