China Light Rotterdam 2013!

Afgelopen week heb ik weer een nieuwe ervaring gehad. Ik ben naar een vrij nieuwe bezienswaardigheid in Rotterdam gegaan. Het heet "China Light Rotterdam". Hiermee komt de Chinese traditie van licht festivals ook naar Nederland! Ontzettend mooi om te zien en het geeft deze koude wintermaanden ook wel een gezellig warm gevoel =]!

Aan China Light hebben ruim 40 Chinese kunstenaars hun steentje bijgedragen ^^! Er was dus ook veel te zien, zoals de 100 meter lange draak die op de bovenstaande foto staat. Maar er was nog veel meer moois te zien ^^!

Hier nog een trailer van China Light <3!
                      
Ik ben in elk geval met mijn zus geweest en we hebben er geloof ik twee uur gelopen ^^!

Samen met de 100 meter lange draak vond ik dit olifanten tempeltje ook erg leuk ^^!

Vooral ook omdat er vanuit zoveel details zoiets gebouwd is! De olifanten bestaan o.a. uit porselein ^^! Echt heel gaaf gedaan =]! Ook had dit een leuke boodschap: "Alles Nieuw En Gelukkig! In het Chinees wordt 10.000 olifanten hetzelfde uitgesproken als alles. De olifanten in dit lichtobject staan voor alles dat nieuw is en geven geluk voor de toekomst. Aldus een mooie message ^^! En zo had elk kunstwerk wel een leuk verhaal erachter ^^!


Het festival was in elk geval leuk om te bezoeken en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik houd sowieso wel van wat cultuur =]! Ik zou er graag meer van zien <3! Hopen dus dat dit vorig jaar weer is =]!

Wel zijn de tickets 15 euro, wat ik zelf eigenlijk een beetje een te hoge prijs vind. Maar ja, het was wel heel mooi en leuk om te zien. Plus het was iets wat ik al een tijdje wilde bezoeken <3!

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Gaaf zeg, ik wist niet dat deze expositie er was! Ziet er echt heel mooi uit!

    www.fashaible.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauwie wat mooi! Echt een heel gaaf lijkt me :)
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben er een paar jaar geleden in Emmen geweest, het was echt super mooi om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo gaaf! ook hele mooie foto's heb je gemaakt!
    Liefs,x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat moet ik echt onthouden :) ik houd ook wel van cultuur dus denk dat ik zoiets heel leuk zou vinden!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, dat ziet er echt heel mooi uit! Als het volgend jaar weer is, dan zou ik er wel heen gaan denk ik :) x

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten