It's a gift, but bigger!

Afgelopen weekend zijn ik en mijn familie net als vorig jaar weer naar de kerstmarkt in Dordrecht geweest. Eindelijk was ik er weer eens uit ^^! Kerstmarkten vind ik altijd wel wat hebben. Heerlijk en veel eten, kerstverlichting, een schaatsbaan, vriendelijke mensen, leuke kraampjes, kerstmannen, muziek en de mooie kerstsfeer <3!
At first gingen we met een soort mini limo + chauffeur naar de markt toe rijden =]! Het was best wel leuk en ik had eigenlijk nog nooit in zo'n VIP car gezetten, maar ik moet zeggen dat het wel beviel =]! Ook kon je via boven door het raampje naar buiten kijken. Lijkt me heerlijk om in slaap te vallen terwijl je tijdens een rit naar de sterren boven je kijkt =]! 
Toen we er waren besloten we ons gelijk op de eet kraampjes te richten. Mijn familie nam een broodje beenham =]! Ikzelf niet, want ik had veel liever een broodje kip kerrie <3! En niet veel later hebben we ook nog wat kibbeling gegeten. Yummie!
Wat niet mocht ontbreken was mijn bezoekje bij het kaaskraampje. Vorig jaar had ik deze ook al bezocht en kwam echt de raarste kazen tegen, zo had je sambal kaas, knoflook kaas enz. Dit keer had ik gekozen voor grove peper kaas =]! Het mooie is dat je bij het kraampje op je gemak alle soorten kaas ook mag proeven =]!
 
Natuurlijk bestaat een kerstmarkt uit meer dan alleen eetkraampjes. Zo kan je er ook leuke kerst decoratie's vinden. Als je de beeldjes die mooi beschilderd zijn in het licht houd komt de beschildering er nog mooier uit te zien ^^!
Santa baby ^^!
De schaatsbaan, waar ik niet opga! Ik kan namelijk totaal niet schaatsen! Als je ooit een debiel ziet die zich bij elke mm verplaatsing vasthoud aan de rand, that's me =]!
Uhm ja, er is ook merkwaardige kunst te vinden op de kerstmarkt haha! Het valt in ieder geval goed op (kijk naar de mensen die langslopen haha).
Tijdens onze kerst route liepen we langs een soort mega kerstkaart waar we een kerst berichtje konden achterlaten. Een heel leuk idee =]! Zo doet iedereen ook echt mee aan de kerstmarkt =]!
 
Gelijk werd ik weer herdacht aan een nieuw voornemen voor het nieuwe jaar: verbetering van mijn handschrift. Al was ik wel blij, dat mijn handschrift dit keer leesbaar was =]!
Ook gingen we weer de prachtige dorpskerk in! Ik moet eerlijk bekennen dat dit één van de mooiste kerken is die ik tot nu toe heb bezocht. Ik vind het daarom ook leuk om er iedere keer weer in te gaan (ook al ben ik niet gelovig). Zeker weten het bezoeken waard!

Toen wij deze kerk naar binnen gingen was er ook nog een kerst koor aanwezig, wat in principe ook leuk is om mee te maken.
Verder wordt de kerk ook nog wat aparter als je eens stilstaat bij alle graven waar je eigenlijk over heen loopt! Het zijn er namelijk ontzettend veel! Deze grafsteen was van Lambert Hulsthout. Uiteindelijk heb ik het even gegoogled, omdat ik ineens nieuwsgierig werd over welk persoon zijn graf ik nou eigenlijk heb gelopen. Haha, I agree gekke gedachten, maar ik was ineens benieuwd! Veel informatie kreeg ik echter niet, wel las ik met wie deze man getrouwd was. Echt apart om te weten dat in deze kerk mensen liggen uit 1500-1600! Ben stiekem weleens nieuwsgierig naar hoe de mensen toen leefden en dachten =]!
Na de kerk zijn we weer langs de markt wezen lopen. Wat ik persoonlijk erg prettig vind aan de kerstmarkt is de gezelligheid. De mensen zijn erg vriendelijk en gezellig en je kan er ook een leuk praatje mee beginnen. Ze doen er echt hun best voor om je een leuke dag te geven en ook nog eens lekker spontaan. 
Een voorbeeld daarvan zijn bijvoorbeeld deze twee mensen. Ik was wat foto's van hun aan het maken, maar de achtergrond was niet zo leuk. Die man is toen voor mij met zijn muziek doos verplaatst naar een plek met leuke kerstbomen op de achtergrond ^^! Dus nu heb ik toch een leuke spontane foto kunnen maken =]! Verder was er ook nog de organisatie van cliniclowns. En toen hebben we natuurlijk nog een bijdrage geleverd =]!

Verder zijn de mensen achter de kraampjes net zo gezellig trouwens <3!
Me en mijn zusje <3!
De schaatsbaan in de avond.
 
Ik in de Audi A8! Vorig jaar was het nog de Audi A7 wat ook echt een super auto is, maar de Audi A8 gaat nog verder! Zo heeft onder andere elke stoel ook een massage functie! Zie je het al voor je dat je razend snel de weg over scheurt terwijl je tijdens het rijden een lekker massage krijgt ^^! Het was een super leuk ritje en zeker weten een dream car =]!
Misschien plaats ik later nog een filmpje van de rit met de Audi A8 =]! Al kan ik helaas het gevoel dat je in deze auto hebt tijdens het rijden niet voor je nabootsen in een filmpje. Je moet zo'n rit echt eens in het echt ervaren =]!

Aldus, een leuke dag en mijn familie zit er alweer aan te denken om volgend jaar weer deze kerstmarkt te bezoeken! 

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. wat ontzettend leuk! erg gaaf in zo'n soort limo!
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke fotos heb je gemaakt het ziet er super uit:D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je handschrift helemaal niet lelijk! En leuke foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten