Hurghada: Tips and Must Go Places!

Nu ik mijn reis erop heb zitten, is het misschien leuk om een review te geven, voor de mensen die zelf overwegen om naar Egypte te gaan. Veel mensen willen twijfelen hier bijvoorbeeld over vanwege de onrust in het land. Dit valt echter wel mee. In de hotels waar je zit merk je hier zo goed als niks van!

Mijn familie en ik hadden dit jaar geboekt bij het het hotel Ali Baba Palace. Voor het eerst gingen we naar Egypte, dus hadden niet zoveel kennis van het land en waren wel benieuwd hoe Egypte ons zou bevallen. Het voordeel als je boekt bij dit hotel, is dat je ook gebruik mag maken van de twee andere hotels die hier aan vast zitten: Aladdin en Jasmine Village.

Wel is Ali Baba Palace het duurste van de drie, maar het is tegelijkertijd het geld ook meer dan waard. Ik zou van alle drie de hotels Ali Baba Palace aanraden ook al is deze dan net 200 euro duurder. Als je bij Jasmine Village boekt heb je de goedkoopste en bij Aladdin zit tussen beide prijzen in. Alleen moet je wel weten dat als je bij Aladdin of Jasmine Village boekt, je geen gebruik mag maken van Ali Baba Palace.

Verder gingen we in de periode van 28 juli tot 8 augustus. Een zeer warme periode waarbij de dag temperaturen 40 graden kunnen zijn en in de nacht 30 graden. Dus als je van warmte houd zit je zeker goed!

Hier zijn wat foto's van Ali Baba Palace:

Het Strand:
Het zwembad:
Het eten:

In Ali Baba Palace heb je verschillende restaurants. Je kan je dan afvragen hoe de kwaliteit van het eten is. Die is gewoon goed eigenlijk. Natuurlijk smaakt het eten soms anders dan in Nederland, maar het is gewoon te eten. Vooral de spaghetti vond ik erg lekker (van het Italiaanse restaurant). Deze wordt ook op een leuke manier klaargemaakt ^^!

De lobby en de appartementen:

Hier komen wat foto's van Aladdin:

Het strand:
Het zwembad:
Een deel van het park:

Hier zijn wat foto's van Jasmine Village:

Het strand:

Ze hebben daar twee kooien met aapjes erin =]!

de Hurghada Marina is zeker een leuke aanrader om te doen! Vooral ook, omdat je eens buiten je vakantie resort kijkt ^^! De gekleurde huizen doen je deel denken aan Curaçao en de zee is er prachtig blauw =]!

Een ritje op een kameel (vooral als je de kans krijgt om dit in de woestijn te doen) is echt iets wat je gedaan moet hebben. Ik vond het een grappige ervaring en het is natuurlijk iets waar Egypte om bekend staat.

In Egypte betaal je met Egyptische ponden en het land is eigenlijk goedkoop. Voor een paar euro heb je al wat souvenirs bij elkaar gespaard en je kan er natuurlijk ook nog afdingen in prijs. Dus dan ben je nog eens wat goedkoper uit!

De allergrootste aanrader die ik je kan geven is snorkelen (of duiken) in de Rode Zee. Het is echt prachtig om te zien wat voor vissen er zwemmen.

"Mijn ervaring met het snorkelen was super! Ik had dit bijna niet gedaan, vanwege mijn angst voor wat er in het water leeft. Zelfs bij Hollandse stranden durf ik meestal niet verder dan kniehoogte, anders raak ik echt in paniek! Maar de mensen op de boot hadden mij na een tijd toch overgehaald. Een van de Egyptenaren die daar werkte, pakte uiteindelijk mijn hand beet en nam me zo mee door de zee, naar één van de onbewoonde eilanden. We hebben daar over een eiland gelopen, terwijl er boven ons hoofd honderden meeuwen vlogen! Bij het eiland was het water zo blauw, dat het wel photoshop leek! Ik wist niet dat het zo blauw kon zijn en was blij dat ik toch had gezien, dat zulk blauw water wel bestaat!  Daarna zwommen ik en die man over koraalriffen en zag ik nog meer vissen dan ik voorheen al had gezien! Ik vond het nog wel eng, maar heb dankzij deze man echt veel gezien! Ik ben hem hier nog steeds dankbaar voor, want het zou echt zonde zijn als ik dit had gemist! Een van mijn hoogtepunten van deze vakantie <3!"

Hiermee sluit ik de posts over Egypte echt af haha! Misschien in de toekomst nog wat posts over Waheed, maar ik zie wel hoe lang een afstands relatie het volhoud ^^! In mijn ogen mag die relatie voor eeuwig duren met een happy ever after <3!
Voor vragen over Egypte kan je hier altijd terecht!

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. leuke post! mij lijkt het onzettend leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijke zomerse post ! Het ziet er echt naar uit alsof je er heel erg van genoten hebt :) Bedankt voor je super leuke bericht op mijn travel thursday artikel ! Echt leuk

    Liefss

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wow wow.. je hebt echt amazingly mooie foto's gemaakt! Top!
    Krijg nu al zin om erheen te gaan haha..
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O. Mijn. God. Wat PRACHTIG! Ik wil zó graag ooit eens een keertje naar Egypte, ben er echt helemaal verliefd op! En wat een super mooie foto's heb je gemaakt zeg! Super mooi :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke post! het ziet er allemaal heel mooi uit en zo klinkt het ook, alleen durf ik niet te vliege:P

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wt een mooi land, wil daar echt een keertje heen. En wat een prachtige foto's!!
    Liefs,x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I'm Armenian but i live i Egypt! though it ain't really great to live here, but i'm glad you enjoyed your time :)
    next time you shuold also give Cairo,the capital a visit ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts