Tienertoer 2012 @Groningen!


Vorig jaar wilde ik al eens de tienertoer uitproberen, maar zoals altijd: van uitstel komt afstel. Dit jaar ben ik 18 jaar geworden, dus wist niet zeker meer of dit jaar nog mee kon doen. Maar gelukkig mag je als je 18 jaar bent nog meedoen aan de tienertoer. Deze kans heb ik daarom ook maar genomen =]!

De tienertoer is een makkelijke manier om als tiener goedkoop te treinen naar allerlei plaatsen in Nederland. Wel geld dit alleen voor de zomervakantie (dus ja deze post is aan de late kant). Maar ieder jaar weer een nieuwe kans. Dus wil je alvast wat plannen voor je zomervakantie en wil je je niet vervelen, is dit een goede tip ^^!

Als je tussen de 12 en 18 jaar bent,  mag je meedoen aan de tienertoer en kan je een kaartje kopen waarmee je voor een vast bedrag 3 dagen door Nederland mag reizen. Het is ook ontzettend leuk om te doen, omdat je hierdoor op plekken van Nederland komt waar je normaal niet zomaar zou komen!

Ik ging dit jaar met mijn zusje de tienertoer doen en onze eerste bestemming was Groningen. We kozen deze plek, omdat Groningen het meest Noordelijke punt is van Nederland! We hadden deze dag in ieder geval het weer ontzettend mee! Verder is Groningen een studentenstad met veel jongeren.
De Martinitoren. 
Drinking cola. Helaas wel vrij duur. Waarschijnlijk omdat we aan een terras zaten in de stad zelf. 
Veel mensjes ^^!
Ik wilde al de hele vakantie kibbeling, dus heb het ook maar gelijk gehaald <3!
Beetje oranje haha ^^!
Mijn mooie zusje met weer een cola =]!
En weer terug naar huis gaan! Het laatste wat me wel opviel aan Groningen is het aantal zwervers. Die zijn daar veel meer aanwezig dan in de plaats waar ik vandaan kom (Zuid-Holland). 

De volgende dag besloten we lekker thuis te blijven. Dat is ook wel een voordeel aan deze NS tienertoer kaarten, want je koopt voor een bepaalde periode de trein kaarten en mag zelf kiezen op welke dag je in die periode gaat.

More info: Klik hier!

Laters komen de andere twee plaatsen ^^!

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. leuk zo'n tienertoer! ik wil ook nog een keer graag naar groningen :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's! Ik ben zelf ook nog nooit in Groningen geweest! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts