It's raining FISH, hallelujah!

Zie je het voor je?? Ben je lekker op je fietsje naar school en dan ineens krijg je een vis op je hoofd vanuit de lucht! Voor je het weet regent het vissen!!! Het klinkt onwijs vreemd en bizarre, maar dit kan in het echt gebeurden! 

Laatst keek ik met Cynthia en mijn ouders naar een nieuwe Nederlandse serie: de geheimen van Barslet. Sowieso is de naam al vreemd, maar in deze serie regent het vissen. Niemand in deze serie kijkt hier raar van op, terwijl wij allemaal achter de televisie met een verbaasd gezicht zaten te kijken! Cynthia en ik vonden de vis-regen nogal onrealistisch en snapte hier het doel niet van. Later ging ik het toch maar even googlen op internet en vond toen uit dat dit geen grap is! Het kan echt vissen (en zelfs kikkers) regenen!

In dit filmpje wordt uitgelegd hoe dit in z'n werking kan gaan:
Vissen regen is onder andere al voorgekomen in Engeland (in het jaar 1666), Singapore (1861) AustraliĆ« (1974) en Honduras. Bij deze laatste plaats schijnt het zelfs een jaarlijks terugkerend fenomeen te zijn =O! Sommige vissen zijn ook nog levend als ze de grond raken. 

Aan de ene kant zou ik me echt dood schrikken als ik ineens een vis op mijn hoofd krijg, aan de andere kant wil ik dit ooit eens echt meemaken! Misschien een leuk "Before I Die" doel?? Het is natuurlijk een bizarre gebeurtenis die je niet vaak zult meemaken (met uitzondering als je in Honduras woont). Als ik dit ooit wil meemaken, dan ga ik naar Honduras in de periode mei-juli (regentijd). Dan schijnt deze vreemde gebeurtenis zich dus voor te doen! 

Aldus mijn conclusie: De geheimen van Barslet, is dus niet zo onrealistisch als ik dacht ^^! Maar ik snap nog steeds niet wat de vis-regen voor toegevoegde waarde heeft in de serie.

More info??: klik hier!

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. oh, my... poor little fishes...

    sweetie, i recently created a facebook page, so pop up by when you get a chance and like if you like :)
    http://www.facebook.com/pages/A-Possible-Fantasy/269022619865057

    xx
    www.apossiblefantasy.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, wat grappig! Nog nooit van gehoord trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha inderdaad een grappig before i die doel!
    Ik volg je nu! xx

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten