I wanna see the Red Sea!

De Rode Zee is een prachtige zee om in te snorkelen en duiken. Het is echt een must-see! De onderwater wereld daar is prachtig! Heel veel mooie en speciale vissen, veel koraal en het is een prachtige ervaring om mee te maken! Een kans om niet te laten liggen dus!
In de ochtend zijn we naar Red Sea Star gegaan. We hadden ons de dag ervoor ingeschreven om mee te gaan met de boot. Deze zou ons naar mooie plekken brengen waar je boven het koraal kan zwemmen. Bij Red Sea Star moesten we nog wel even wachten op de andere die zich ook hadden ingeschreven. In die tijd, hebben wij onze snorkel spullen uitgeprobeerd (snorkelschoenen en duikbrillen enz.). 
Het bijzondere aan deze boot, was de glazen bodem. Daardoor kon je al een beetje zien wat je onderwater te wachten stond. 
Helaas had ik geen onderwatercamera, waardoor ik al die prachtige plekken niet kan laten zien op mijn blog. Wel kan ik nog een paar voorbeelden (foto's) laten zien uit mijn vorige post: klik hier! Of kijk hier voor een voorbeeld (plaatje):
Mijn ervaring met het snorkelen was super! Ik had dit bijna niet gedaan, vanwege mijn angst voor wat er in het water leeft. Zelfs bij Hollandse stranden durf ik meestal niet verder dan kniehoogte, anders raak ik echt in paniek! Maar de mensen op de boot hadden mij na een tijd toch overgehaald. Een van de Egyptenaren die daar werkte, pakte uiteindelijk mijn hand beet en nam me zo mee door de zee, naar één van de onbewoonde eilanden. We hebben daar over een eiland gelopen, terwijl er boven ons hoofd honderden meeuwen vlogen! Bij het eiland was het water zo blauw, dat het wel photoshop leek! Ik wist niet dat het zo blauw kon zijn en was blij dat ik toch had gezien, dat zulk blauw water wel bestaat!  Daarna zwommen ik en die man over koraalriffen en zag ik nog meer vissen dan ik voorheen al had gezien! Ik vond het nog wel eng, maar heb dankzij deze man echt veel gezien! Ik ben hem hier nog steeds dankbaar voor, want het zou echt zonde zijn als ik dit had gemist! Een van mijn hoogtepunten van deze vakantie <3!

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Wauw, wat een mooie foto's!

    Ik ben vorige jaar in El Gouna geweest, vlak bij Hurghada, daar is het ook echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw wat een super mooie foto's ! :D

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten