Bonn Bonn!

Heerlijk half 5 s'ochtends opstaan (niet echt)! Maar het was voor een goede reden. Namelijk onze excursie naar Bonn. Hier gingen we 18 oktober naartoe. Een plaats dat de vroegere hoofdstad was van West-Duitsland in de BRD (Bundesrepublik Deutschland) was. Dit is een vrij klein plaatsje, maar werd desondanks toch als hoofdstad gebruikt, omdat men vroeger dacht dat de deling tussen Duitsland tijdelijk zou zijn. (want zoals jullie misschien wel bij geschiedenis hebben geleerd is Duitsland na de Tweede Wereld oorlog verdeeld in twee staten: BRD en de DDR.) En anders dan weet je het nu =]!
Dus daar zaten we dan in de bus op weg naar Duitsland! 
Ook hadden we nog een kleine pauze onderweg. Iedereen besloot wel wat mee te nemen aan voedsel. Zo had Cynthia appelflappen bij, Micheal had kippenbroodjes en Nathalie had pannenkoeken <3! 
Onze eerste activiteit in Bonn was "Haus der Geschichte". In dit museum kon je dus van alles vinden over de periode na 1945. 
Cynthia =].
Ikke bij vage camera's haha xD
Foto van een Oost Duitsers. Zijn raam was met prikkeldraad afgezet, zodat hij niet naar het westen kon vluchten.
Soldaat die over het prikkeldraad springt om naar het westen te vluchten.
Me met m'n aantekeningen schriftje ^^.
Hippie rainbow busje <3!
Deel van de Berlijnse muur.
Er was een deel van de muur die vroeger stond naar dit museum gebracht, dus vandaar dat er nog een deel stond in "Haus der Geschichte".

Om heel eerlijk te zijn, had ik wel wat meer van het museum verwacht. Ik vond het niet zo heel bijzonder, al vond ik de muur dan wel gaaf om te zien. Deze was hoger dan ik me had voorgesteld en natuurlijk ben ik onwijs fan van de graffiti <3! Verder had ik het idee zelf in de DDR te lopen, want ik werd onwijs gecontroleerd met wat ik deed. Ook mocht je eigenlijk geen foto's maken, maar Cynthia deed dit toch maar stiekem.Maar ja, ik vond dat controleren bij elke stap die gezet werd wel vervelend. 

Later gingen we ook de stad Bonn in. Wel moest ik eerst een interview afleggen met Bonnganezen xD?? Anyways ik moest ze allemaal vragen stellen over wat ze van Bonn vonden en of ze ooit wel eens in het Haus der Geschichte zijn geweest enz. 

Eenmaal in de stad ging ik natuurlijk lekker shoppuhhh! En toen werd ik helemaal in love op deze legging <3! Ik vind panterprint echt onwijs gaaf ^^!

Blije straatartiest nadat Nathalie hem wat geld had gegeven =]!

Ook gingen we een Swarovski winkel in en als ik ergens weg van ben <3!




Hello Kitty <3!

De claire's was ook weer zeer geliefd haha xD!

Straatje in Bonn.


Aan het einde heb ik mijn hoofddoel behaald: de SCHNITZEL! Ik had daar al de hele reis naar verlangt ^^!

Verder is strawberry and cream een nieuwe favoriet geworden ^^! Het doet mij denken aan een milkshake en ik vond het onwijs lekker <3!

Ik heb zelf erg genoten van deze dag =]! Het is gewoon hartstikke leuk om met een vrienden groepje lekker op stap te gaan =]!

Anybody ever been in Bonn??

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. wat een leuke foto's! hier zou ik half 5 s'ochtends opstaan ook wel voor over hebben :)
    x fije

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaa echt leuke foto's :)

    En ik zie daar Starbucks yeah !!



    Janice
    the-fashion-milkshake.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ahhh zo leuuuk, daar zou ik ook wel eens heen willen !! (:

    xxxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuke foto's! And love the tiger legging :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten