Life in the sea


Toen we weer naar het strand van Ali Baba Palace gingen, merkte mijn zusje al gelijk iets op: het water was onwijs ver teruggetrokken! Onze eerste reactie was natuurlijk: "Waar is het water gebleven" xD. Maar ja, het was gewoon eb =P. Mijn zusje en ik hadden dit, die dagen dat we in Hurghada zaten nog niet meegemaakt. Het leuke hiervan is, dat je alle bijzondere schelpen nu gewoon kon oprapen. Op sommige plekken was er maar een dun doorzichtig laagje water , waardoor je ook allemaal zeedieren kon zien ^^!


Mijn moeder ging ook gezellig mee kijken naar wat je allemaal kon vinden en vond toen dit schelpdiertje ^^! Het is wel echt zo'n jeugdsentiment dingetje, omdat we dit vroeger ook deden toen we klein waren =]!






Overal bleken mini zeesterren te zitten! Ik heb er nog nooit zoveel gezien, zelfs niet tijdens het snorkelen! Allemaal soorten en je kon ze zo vinden. Ik vind dit zoveel leuker dan bij een dierentuin, omdat deze dieren gewoon echt voor je staan/zwemmen/kruipen/wat ze ook doen en je ze zelfs kan oprapen als je zou willen!

Ik had een kleintje in mijn hand gedaan. Ik zag dat allemaal Duitse kinderen, dit ook deden dus wilde dit ook. Eerst was ik een beetje bang, omdat je niet weet wat een zeester kan doen. Maar zo'n zeester doet eigenlijk niks meer dan zich voortbewegen. Ook voel je zo'n beestje haast niet, zo licht! Maar ik vond het wel super leuk om eens zo'n diertje op mijn hand te hebben. Zo cute <3!

Deze was echt onwijs groot! Alleen helaas wel dood. Mijn zusje dacht eerst dat deze zeester allemaal tanden had xD. Maar ik denk, dat dit het skelet al was. Wel jammer dat deze niet leefde, maar zo'n grote zeester hoort ook echt diep in de zee te zitten i.p.v. onder dit dunne laagje water.

Planten enz. =]!

Zee-egel die nog redelijk klein was, omringt met allemaal mosselen =P.

Zeeslakje haha ^^!

Het dunne laagje water =P.

Voor de rest deed ik niet meer dan het gebruikelijke: lekker op het strand liggen ^^. Je kan bij Ali Baba Palace schaduw zoeken als het je te heet wordt. Zonnebrand crème had ik eigenlijk de hele vakantie niet nodig. Ik verbrandde daar toch niet =]. Allemaal mensen waarschuwden mij hiervoor, omdat het augustus was. Achteraf werd ik niet eens zo heel snel bruin (vond ik dan). Ook mijn zusje met haar bijna Engelse huid verbrandde niet, terwijl ze toch veel in de zon is geweest.

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. wauw wat een mooie foto's! die zeester is erg gaaf :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt mij idd bijzonder om mee te maken!
    Echt super mooi de natuur...

    Volgen wij elkaar al? Lijkt mij erg leuk omdat ik je blog erg leuk vind.
    Laat even weten...Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waauw mooi, maar ook wel creapy sommige dieren haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts