On our way to Egypt!

Oké in het echt ben ik nu al terug in Nederland en heb ik net mijn reis gehad, maar ik ga dus nu een reisverslag maken over wat ik allemaal heb gedaan en gezien =]! Op 28 juli 2012 vloog ik dan eindelijk met Schiphol! Het was er redelijk druk die dag, ik geloof dat dit was omdat in dit weekend de meeste mensen op reis gingen en tegelijkertijd de meeste mensen ook terug zouden komen. Ook was ik moeilijk uit mijn bed te krijgen, want mijn zusje en ik hadden daarvoor nog naar de olympische spelen gekeken. We zijn niet echt van die sportfreaks, maar ik hoorde dat de opening heel mooi schijnt te zijn en de opening was ook nog eens in London, dus dat moest ik dan toch eens even zien <3!

Hoe dan ook, na een week mooi weer werd het slechter in Nederland en waren we op tijd ontsnapt aan de regen =]!



Na het inchecken besloten we ons nog twee uur lang te vermaken op het vliegveld. Waar kan dit beter dan bij de Starbucks <3! Als ik ergens wil zitten dan is het daar wel! Love bosbessen muffins met een Raspberry Blackcurrent <3!

Ik vind het personeel daar zo grappig hé xD! Vraagt me moeder of er ook slagroom op kan, verteld die man achter die bali: "Ik kan overal slagroom voor u opdoen" xD. Haha het klonk echt zo fout, maar ook zo funny =P!


Victoria's Secret <3! (al moet ik er wel bij zeggen, dat alles wat je kon kopen niet zo interessant is als op de website).


Eenmaal toen het 3 uur was en we in het Arkefly vliegtuig zaten, kregen we de medeling dat we nog 40 minuten moesten wachten met opstijgen, omdat het vliegveld op Hurghada te druk was! In de tussentijd moesten we een visum invullen. Dat was echt een grote grap ofzo. Op de kaart stond: Address in Egypt. Je kon dan allemaal vakjes invullen, maar achter de vakjes stonden allemaal Arabische tekens waarvan ik geen idee had wat het zou kunnen betekenen xD.

Gelukkig werden die 40 minuten uiteindelijk 20 minuten. Die 6 uur vliegen moest ik me maar bezig zien te houden. Dat deed ik onder andere door in mijn reisdagboek te schrijven en door naar een concert van Nick en Simon te kijken (werd daar afgespeeld). Oh en natuurlijk door lekker wat te eten in het vliegtuig ^^!

De vliegreis was lang, maar ik had het er wel voor over! Eindelijk kon ik mijn eerste voet in het continent Afrika zetten! Toen ik uitstapte was het allang donker en er stond een aardige wind. Het was zo apart, in Nederland is het meestal koud met een wind, maar in Egypte kon je de wind vergelijken met een mega grote föhn die over je heen waait ^^! Met een busje werden we naar het vliegveld gebracht en ook al was het nacht, die paal waaraan ik mij vasthield in de bus was gewoon warm! De nacht temperatuur in Egypte is in de maand augustus 30 graden, dus koud hoefde ik het deze vakantie niet te hebben =P!


Wel was het vliegveld hier anders dan in Nederland. De mensen gingen met je om alsof je in de rij stond voor zo'n douche bij een concentratie kamp. We moesten snel overal doorheen en veel geroep van het personeel daar enz. Het was heel vreemd hoe ze met je omgingen. Je voelde je bijna vee dat snel moest verplaatsen.

Daarna gingen we weer opzoek naar een busje, die ons naar het hotel (Ali Baba Palace) zou brengen ^^! Onze koffers werden ingeladen en die vent hield al gelijk z'n hand op, want hij wilde een fooi. Zelf vond ik dit nogal asso, want wij vroegen er niet eens om of hij onze koffer in de bus wilde zetten en dan houd hij ook nog z'n hand op. Ik vind zelf dat je niet echt om geld hoort te bedelen, maar ja. De weg naar het hotel was mooi! Het leken allemaal Fata Morgana gebouwen <3! Heel mooi =]!


Maar daar kwam uiteindelijk het belangrijkste: Ali Baba Palace! De zaal was echt groot! Ik ben dit soort hotels blijkbaar niet gewend! Onwijs vriendelijk personeel ook! En onze koffers gingen op zo'n koffer draag dingetje en werden door mensen die daar werkte naar ons appartement gebracht ^^!


Gelukkig konden we die avond eten in een oriëntaals restaurant (Zomorodah). Daar werkte ook zo'n ober die ik nooit zal vergeten haha. Hij was zo grappig, de manier waarop hij al ketcoep zei xD. Echt heel aardig =P. Alleen ze willen je wel graag vol hebben daar. Channah zei dat ze volzat, maar ze bleven maar komen met drankjes haha. Channah: "I'm full". Ober: "No you are not full" xD. Zal wel zo zijn omdat Channah een blondje is =P! Zelfs ik houd van mijn zusje ^^! Aan het einde kregen we een zoetig toetje. Een soort baklava geloof ik met veel honing. Zo werd het door mijn zusje omschreven. Alleen ik eet niet zo vaak zoet, dus toen het in mijn mond zat hoorde ik al bijna de tandarts zeggen: dit wordt een gaatje jongedame! Ow wat was dit zoet! Als ik ooit kinderen heb, ga ik ze dat niet geven voor ze oud genoeg zijn xD.

Op weg naar mijn kamer rook het wel op een bepaalde plek niet zo fris. Bij Ali Baba Palace maken ze de planten nat met water uit de Nijl. Maar dat water moet een behoorlijke afstand afleggen en ook nog eens door de hitte. En ja, dat stinkt! Maar dat ruik je niet overal, dus het is geen groot probleem =P! Verder deed onze airco het prima en was onze kamer schoon en netjes. Hmm zo wil ik vaker op vakantie ^^!
Vandaag sluit ik mijn eerste post over Egypte af met een nummer van de Turkse zanger (bekend van Eurovsion) Can Bonomo. Ik heb deze gekozen, omdat zijn nieuwe nummer Ali Baba heet (hoe toepasselijk hé =P).

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Ziet er leuk uit hoor! Ik heb je getagd, neem snel een kijkje op mijn blog. Liefs Luna.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten