Making ready for the beach!

Jaja, ik en mijn familie zijn echte beach freaks ^^! Het weer in Egypte is super strandweer (misschien voor sommige te warm). Toch zijn er overal parasols waar je onder kan liggen als het je echt teveel wordt. Het is  trouwens wel leuk dat het personeel van Ali Baba Palace alle strand spullen naar je toe brengt. Zodra je je pasje laat zien voor de handdoeken, brengt het personeel je naar een goede plaats en leggen ze de handdoeken en wat er ook bij hoort voor je neer =]!

Toch was er wel een klein dingetje dat we moesten regelen voor het strand, namelijk waterschoentjes. Er zwemmen veel mooie vissen in het water maar waar vissen zijn, zijn ook wat stenen en zee-egels. Die zwarte zee-egels die wat verder in het water liggen hebben stekels van 20 centimeter minimaal geloof ik! Echt onwijs groot, maar ook super om te zien. Echt een hele ervaring en een hele andere wereld onder water ^^!
First things first, breakfast =]! En daar ben ik heel trots op, want meestal sla ik het ontbijt altijd over. Maar deze ochtend heb ik lekker van pannenkoeken genoten ^^!
Picture of the lobby in Ali Baba Palace.
Daar gingen we dan naar de winkels op jacht naar waterschoenen haha. Dit was onze eerste keer buiten het hotel. Eerst durfde we dit niet zo, omdat onze reisorganisatie zei dat dit niet veilig was. Maar eigenlijk was dit wel te doen.
Moskee die we onderweg tegenkwamen. Toch wat cultuur hé =P! Oké dit hebben we in Nederland ook, maar ik vind dat dit veel meer het echte beeld uitstraalt dan dat wat we in Nederland hebben staan. Daarbij vind ik het ook beter staan in een land als Egypte, want daar hoort het echt bij vind ik =].
Dan was daar het gebied om te winkelen! Zoals je ziet, zit er niet veel leven in het landschap. Dat komt natuurlijk door het klimaat. Ook waren er niet heel veel bezoekers hier. Veel verkopers proberen je in hun winkel te krijgen, omdat de verkoop van producten hier natuurlijk niet zo snel gaat. Wel kan je vaak afdingen in de prijs en zijn de producten over het algemeen in heel Egypte goedkoop. Voor souvenirs hoef je niet veel te betalen dus ^^! 
Hierboven nog wat voorbeeldjes van souvenirs ^^! We waren gelukkig geslaagd in het vinden van wat waterschoenen en mijn zusje en ik kregen er nog twee Ice Watches gratis bij haha xD. 
Nu konden we eindelijk een leuke dag op het strand beleven om te snorkelen =]!
My little sister was ready ^^! 

We hebben die dag echt onwijs mooie vissen gezien, die je normaal alleen in de dierentuin ziet. Maar hier zwom je er gewoon tussen, waarbij de een nog groter dan de ander! Echt een hele gave ervaring en dit was allemaal al aan de kust te zien, dus kan je nagaan wat je tegenkomt als je echt ver in het water zit!

Hier enkele voorbeelden van wat je kan aantreffen in de Rode Zee (ps. de foto's van de vissen zijn niet door mij gemaakt, want ik had geen onderwatercamera) :
De eerste en de derde zie je al gelijk aan het begin. Vooral die derde vond ik prachtig om naar te kijken <3! De tweede vis konden we vinden achter de pier van het strand ^^!
Na ons avontuurlijke dagje strand zijn we ons klaar gaan maken voor de avond en toen besloot ik nog eventjes een mojito te drinken ^^! Echt een van mijn favo drankjes =]!
Messen happen xD??
Later in die avond kregen we nog een fakir show te zien, die best wel gaaf was om te bekijken. Wel als je het voor het eerst ziet toch wel eng hoor. Ik moet toegeven, dat ik een keer heb weggekeken haha!

Ik vond zijn show verder ook wel leuk, omdat hij een als soundtrack een nummer van Evanescence gebruikte ^^!
Misschien niet zo'n zomers nummer, maar voor mij wel leuk om naar te luisteren =P!
Nog eventjes bij het zwembad gezeten ^^!
Ik geloof dat dit de nacht was dat ik mijn farao op het witte kameel tegenkwam xD. I explain later ^^! Maar weer een top dag achter de rug gehad <3!

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Super leuke foto's! Die laatste foto van de 'souvenirs' is trouwens echt heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou van die foto's, het ziet er allemaal zo mooi leuk en luxe uit! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig die vissen! ziet erg leuk uit waar je gweest ben:)

    Liefs
    Daniëlle
    colourful frutsel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's!
    En gaaf die vissen! maar ik zou er echt niet tussen durven te zwemmen haha!

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten