Venezia!


Langzamerhand werd het ochtend en zag ik het al wat lichter worden. Wel waren er veel dikke wolken te vinden, waarvan sommige op bus hoogte waren (dus erg dichtbij). Ook de bergen waren bedekt met wolken en ik herinner mij nog goed hoe moe ik was en hoe graag ik me wilde opfrissen! Na een hele nacht niet slapen lijkt dit gevoel mij wel begrijpelijk. We hadden een kleine pauze waar we ons gelukkig nog een beetje konden opfrissen, maar daarna zouden we weer doorgaan. 


Het was die ochtend gewoon koud en de regen bleef maar vallen! Niet echt het beeld wat ik van Italië gewend ben!
Toen we in Venetië aankwamen gingen we met een boot naar een van die plaatsen toe, waar ook het San Marco plein zich bevind. Wel had een van mijn vrienden al overgegeven, dus echt goed begon dit allemaal niet xD. We waren er geloof ik om tien uur s'ochtends aangekomen en helaas nog steeds de regen. Dus dit wordt een ander beeld van Venetië dat meestal wordt weergeven.

Maar een plus puntje, we hadden in ieder geval een paraplu ^^!

Venetië is in ieder geval een stad die gebouwd is op zee aan de Italiaanse kust. Dus dat is wel cool en ook erg knap. Ik wou dat Nederland zoiets had ^^! Hoe dan ook het maakt om deze reden, Venetië wel een bijzondere stad =].




Ik weet niet waarom, maar die roze lampen vond ik echt mooi om te zien <3! Die zouden ze ook in Nederland moeten plaatsen i.p.v. die lampen die wij altijd langs de snel weg hebben. Dit ziet er toch veel romantischer uit ^^!

Details op de palen van een gebouw bij het San Marco plein ^^! Wat wij ons wel afvroegen was waarom er allemaal van die ijzeren pinnen bovenop de beelden stonden. Wij denken in ieder geval dat dit bedoeld was voor die duiven. Ik hoop eerlijk gezegd dat die duiven hier niet op gaan zitten xD!

Hier zie je een deel van Palazzo Ducale oftewel het dogepaleis.Het is een van de belangrijkste niet-religieuze bouwwerken in de gotische stijl en is gebouwd tussen 1309 en 1424. Ik vind dit echt een mooi gebouw om te zien en het is ook zo onwijs groot!

Een van de meest verrassende dingen: Venetië was onwijs druk! Deze foto was genomen in een periode buiten het vakantieseizoen en zoals je al ziet, was het weer slecht! Hoe dan ook is Venetië een erg drukke stad om te bezoeken. Dat was wel een beetje jammer, want het haalt een beetje die romantische sfeer weg, die je altijd op televisie ziet =P. Wel zijn de gebouwen mooi om te zien en zijn er (ook een groot voordeel) geen auto's, brommers, motors, scooters enz. ^^! Enkel wat gondola's en boten <3!

 In Italië heb je vaak bij middeleeuwse stadjes zoals bijvoorbeeld Siena, dat er auto's doorheen rijden. Dan is de sfeer van vroeger wel weg vind ik. Maar ja, mocht je ooit een plek zoeken om rustig met je lover te lopen, dan is Venetië niet echt de plaats waar je moet zijn. Ook zaten de gondels propvol terwijl ze eigenlijk best duur zijn (iets van 60 euro voor een tocht). Ik ben wel benieuwd hoe druk Venetië zou zijn in de  zomer =P!

Tip: als je bijvoorbeeld en t-shirt of sweater wilt kopen, kan je afdingen in de prijs. Vaak zijn de sweaters als I love Venice al niet zo duur, maar als je het goedkoper kunt krijgen is dat altijd mooi meegenomen =]!



Balenciaga shoes <3!

Echt heel cool aan de stad is het aantal winkels met bekende merken. Je kon echt vanalles vinden: Pucci, Gucci, Chanel, Dolce & Gabanna enz. Als je wilt shoppen in dit soort winkels heb je zeker keuze zat ^^!

Toch kwamen er later die dag wat opklaringen en werd de stad al wat mooier om naar te kijken ^^!

Een van de dingen die mij werkelijk aantrok in Venetië, waren deze vage ei vormige beeldjes. Ik heb totaal geen idee wat deze dingen moeten voorstellen, maar ik vond ze zo mooi om naar te kijken (en dan vooral die rode met dat goud <3). Het nadeel was dat deze 128 euro kost. Dat had ik daar niet bij haha. Maar ik denk dat, als ik ooit nog terug kom er toch zo een ga kopen. Ik blijf hoe langer ik er naar kijk het steeds mooier vinden. Dit lijkt mij echt mooi om in huis te hebben <3! Als iemand weet wat dit voor beeldjes zijn hoor ik het graag ^^! 

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. super foto's!
    en ik heb een site gevonden over dat ei beeldje mischien heb je er iets aan.
    http://www.mieks.com/faberge/index.htm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooie foto's! Ik wil altijd nog een keer naar Venezia gaan, alleen het komt er nooit van .. Helaas pindakaas :(

    XOXO,
    Comemoda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie foto's, jammer van het weer maar de stad wordt er niet minder mooi van.
    Heb geen idee wat die beeldjes zijn, maar ze zijn wel mooi!
    Liefs,x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooie foto's, ziet er super uit! Vooral de een na laatste , wauw ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's! Ik heb geen idee hoe die dingetjes genoemd worden. x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer van de regen maar die eener laatste foto is prachtig!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer van de regen! Maar de stad ziet er alsnog super mooi uit! Ik zou niet weten hoe die dingen heten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer van het slechte weer, het is zo'n mooie stad

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten