Tutorial : Online Photo Editor.



Niet iedereen in deze wereld heeft een Photoshop programma (soms te duur bijvoorbeeld). Toch heb ik voor die mensen een programma dat hiermee overeenkomt! Deze online photo editor is heel handig voor vele foto's die je wilt bewerken. Vandaag ga ik voor het eerst een tutorial geven over hoe je dit programma kunt gebruiken. Voordelen aan dit programma zijn: HET IS GRATIS EN OOK NEDERLANDS ^^!

Stap 1. Kies een afbeelding. Dat lijkt mij niet zo'n probleem ^^! Ik koos even voor deze parfum, omdat ik voor deze tutorial gewoon even een algemeen plaatje wilde gebruiken. Deze leek mij een perfect voorbeeld om te showen <3! Het gaat hierbij niet om de mooiheid, mijn doel met deze tutorial is om te laten zien hoeveel mogelijkheden je met dit programma hebt.

Stap 2. Een van de eerste dingen die ik deed, was een nieuwe lege laag toevoegen. Deze is te vinden aan de linkerkant, naast het prullenbak icoontje.

Stap 3. Na de nieuwe laag, ga ik de lege laag vullen met een kleurtje. Rechtsonder zie je bij "gereedschap" een groot zwart vlak met 6 kleine vlakjes eronder. Je klikt dan op het grote vlak en dan krijg je een "color selector." Je kan dan uit alle kleuren kiezen. Als je daarmee klaar bent volgt stap 4.
Stap 4. Klik op de "vulemmer" en voeg de kleur toe op je foto. Als het goed is, is nu de hele foto in die ene kleur die jij hebt gekozen.
Stap 5. Klik nu op je bovenste laag. Als het goed is kan je nu kiezen uit verschillende modussen : Hardlight, Invert, Layer, Lighten, Multiply noem maar op. Wees niet bang om een beetje te experimenteren met deze opties ^^! Mocht dit keuzemenu niet gelijk verschijnen wanneer je op de bovenste laag (Bv. "Laag 1") klikt, dan moet je klikken op het linker icoontje (die met de schuifjes) in het kolom van "Lagen". Als het goed is zullen de opties dan verschijnen.
Stap 6. Nu wil ik er een andere afbeelding bij gebruiken. Ik klik dan op "bestand", vervolgens op "open afbeelding" en kies een nieuwe afbeelding uit. Deze afbeelding komt in een nieuw venster te staan.
Stap 7. Hierna klik je op "bewerken" (links bovenin), vervolgens kies je eerst "alles selecteren". Na dit kies je weer voor "bewerken", maar dan klik je op "kopiëren". Daarna kan je het venster van je tweede gekozen afbeelding sluiten.
Stap 8. Nu kan je beginnen met het toevoegen van de tweede afbeelding. Klik op "bewerken" en dan op "plakken". Daarna ga je weer naar "bewerken" en klik je op "vrije transformatie". Hierdoor kan je je afbeelding zo groot of klein maken zoals je wilt. Daarna kan je, je uiteindelijke keuze behouden.
Stap 9. Natuurlijk wil je niet dat de twee afbeeldingen op elkaar geplakt lijken. Hiervoor ga je in de tabel "Lagen" op de bovenste laag klikken (dus de laag van je tweede afbeelding). Dan klik je op "Modus"en kies je voor "Overlay". Nu lopen de twee foto's leuk door elkaar ^^!
Stap 10. Later wil ik de kleuren bewerken, maar om ervoor te zorgen dat niet alleen de laag van de tweede afbeelding verkleurd, ga ik de twee afbeeldingen met elkaar verenigen. Dit doe ik door op mijn laatst bewerkte laag te klikken en te kiezen voor "zichtbaar verenigen". Hierdoor vormen ze dus beide één afbeelding.
Stap 11. Een van de manieren om kleuren dus te bewerken is met "curves". Dit doe ik door op "aanpassingen" (bovenin) te klikken. Daar zie je curves staan. 
Stap 12. Nu kan je kiezen uit verschillende opties om de kleuren van je foto aan te passen. Have fun <3!
Stap 13. En dit is de laatste stap : het opslaan. Het opslaan kun je doen naar je computer, maar ook naar bijvoorbeeld Facebook, Flickr of Picassa. Super handig, want hiermee kan je je creaties gelijk op internet delen. Heel veel succes hiermee en als er nog vragen zijn, kun je ze altijd stellen. Dan weet ik namelijk ook waar ik op moet letten bij een eventuele volgende tutorial.
Ik heb (zoals je misschien wel hebt gemerkt) zoveel mogelijk geprobeerd uit te leggen. Ik hoop hierdoor dat het voor jullie makkelijk is om ook te bewerken ^^! Verder hoop ik dat jullie veel aan deze tutorial gehad hebben <3!

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Heeeel erg handig. Ik ben zelf drama dus ga dit fijn nog eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat heb je echt super mooi gemaakt!
    Ik ga het programma ook maar is downloaden! (:

    Oh maakt niet uit! Ik dacht dat je het wel wist haha! Maar je weet het nu, dus dat is ook goed! :D
    met mij gaat het super goed! Ja ik heb niet echt een 'geweldige' zomervakantie, maar ik verveel me absoluut niet haha! :P ja ja, klopt ik zou eigenlijk naar Kroatië gaan, maar we hebben besloten ( ik en mijn ouders ) om het deze vakantie even over te slaan en in de herfstvakantie waarschijnlijk naar Londen te gaan!
    En hoe gaat het met jou? en de zomervakantie? en ga je dit jaar op vakantie? zo ja, waarnaar toe?!

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goede tutorial. Ik ga het vanavond even proberen op de computer. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Great tips :) I wish I could take good photos :( x

    http://Heidi-likes.blogspot.co.uk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ahhhh! Super bedankt! Zocht al super lang naar een gratis fotobewerkprogramma ! Dankjewel<3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je dit met ons deelt, ik ga er zeker weten eens naar kijken!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten