Siena!

Haii <3!

Vandaag blog ik weer over een plaats in Italië. Dit keer een plaats waar ik al eens eerder ben geweest: Siena. Mijn eerste keer Siena was in 2010 in de zomervakantie. Alleen toen was me pa echt sago en heb ik niet veel van de stad gezien door hem xD. Maar dit keer kreeg ik een tweede kans om een leuke dag te hebben in Siena en deze was gelukkig veel leuker ^^!

Siena is een middeleeuws stadje op een heuvel en straalt (op wat auto's die helaas door de stad rijden) die echte middeleeuwse sfeer uit =P. Hier zijn in ieder geval wat foto's van het uitzicht daar:

Een van de eerste plaatsen waar we naar toe liepen was het Piazza del Campo. Een groot plein waar je veel mensen lekker rustig op de grond ziet zitten ^^! Dat grote gebouw met die toren is het Palazzo Pubblico, dat is een stadhuis en museum in Siena. Helaas mocht ik geen foto's van de binnenkant maken. Dat is wel jammer, want er zaten best mooie schilderijen en andere kunstvoorwerpen in dit Palazzo Pubblico.
De enige foto van de binnenkant die ik heb is deze =P. Helaas niet meer. Echt jammer dat het verboden is om foto's te maken daar! 

Hierna kregen we de keuze of we nog verder wilde gaan naar de Duomo (een bezienswaardigheid in Siena) of gewoon door de stad wilde lopen. Uiteindelijk wilde Ferry, Leroy, Ricardo en ik de Duomo wel zien, dus zijn we verder gegaan en is de rest van ons groepje door de stad gaan zwerven =P!
Dit is in ieder geval de Duomo. Ik had deze wel eens gezien en ik herkende de straatjes nog een beetje, maar ik was nog nooit in de Duomo geweest =P. De Duomo overigens de kathedraal van Siena.
(Binnenkant van de koepel).

Ik vond de Duomo wel een mooie kathedraal om te zien ^^! Ik ben dus toch blij dat ik niet met de rest van het groepje ben meegegaan xD.
Daarna besloten we Italiaans ijs te halen bij Le Mio Gelato ^^! Love icecream <3!
Nadat we een ijsje hadden gekocht en wat door de stad hadden gelopen, besloten we weer terug te gaan naar Piazza del Campo. 
Ricardo, Ferry en Leroy ^^!
Toen we aan het einde van het plein kwamen bleek de rest daar ook al te zitten en zich vol te eten met pizza =P! Eigenlijk hebben we vanaf toen besloten met z'n alle een kussen van onze tas te maken en te gaan liggen. Haha, het is best jammer dat we dit in Nederland niet hebben. We hebben hier gewoon de rest van de dag gelegen, gegeten en van het zonnetje genoten ^^! 
We hebben denk ik allemaal wel een heerlijke dag gehad daar ^^! Ik was in ieder geval helemaal ontspannen in Siena <3! Ik heb geen een moment aan zorgen enz. gedacht =P! Siena behoord echt wel tot een van mijn favoriete plaatsen die we bezocht hadden die week ^^!

xxx Katy ^^!

Reacties

Een reactie plaatsen

Populaire berichten