San Gimignano!


Vandaag ga ik schrijven over ons derde Italiaanse plaatsje San Gimignano. Een plaats waarvan ik telkens vergeet hoe ik het moet uitspreken en bekend staat als een middeleeuws stadje ^^!

We kwamen vroeg aan en helaas zat het weer weer eens een beetje tegen. Het was wel een lekkere temperatuur, maar ik miste die blauwe lucht wel. Gelukkig hadden we wel een mooi uitzicht over een groot en mooi landschap <3!

Jeannette, Jesse, Yvan en Ruth. Haha Jesse kijkt wel een beetje moeilijk op deze foto xD. 
Nina, Lauren, Cynthia, me en Jeannette ^^!
Ik vond San Gimignano wel een leuk plaatsje om doorheen te lopen, omdat het niet zo modern is daar. Wel was het hier wat drukker dan ik had verwacht, maar gelukkig niet zo druk als in Venetië.
Ook vonden we nog aparte kunst en Yvan kon het niet laten om zijn blijdschap over dit kunstwerk te laten zien op deze foto xD!
Op deze foto zie je 1 van de als ik het goed heb 13 torens. San Gimignano had op zijn hoogtepunt vroeger 70 torens trouwens.
Ook hier bezochten we weer een kerkje (Chiesa di Sant'Agostino). In de andere steden had ik dit ook al gedaan, maar volgens mij had ik er toen nog niet veel over geschreven. Je kon in deze kerk in ieder geval veel kunst vinden waarin je bepaalde oude stijlen herkent.
Dit was een van de dingen die je in deze kerk kon zien. 
Ook had je daar nog een plaats waar je in het midden een tuin had, waar je langs kon lopen. De bovenste foto is daar ook genomen.
Later gingen we gewoon random door de stad lopen ^^!
Ofcourse konden we de pizza niet vergeten. Demi gaf ons de tip om pizza bij Pigliapizza te halen ^^! En dat was een goede tip, want de pizza was daar prima te eten ^^!
In de middag kwam dan eindelijk de zon!
Uiteindelijk hadden we het die dag heel gezellig en hebben we lekker door de stad gelopen <3!

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. Ziet er gezellig en mooi uit! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaauw wat is het daar prachtig! Nu baal ik nog meer dat ik niet op vakantie ga :(

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er echt heel mooi uit allemaal! je hebt een leuke blog:) zullen we elkaar volgen?
    xxx margot

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten