I color my hair back and forth!

HaiiHaii <3,

Laatst heb ik eindelijk mijn haar een nieuw kleurtje gegeven en dat eigenlijk dankzij de post van Maartje <3! Dankzij haar post zag ik in, dat je je haar niet per se hoeft te verven om je haar te "dipen". Ik wilde zelf al heel lang mijn haar aan de onderkant een kleurtje geven, alleen het nadeel van een special kleurtje is dat niet al je kleding meer bij je matcht. En als je het verft dan blijft het ook lang zitten. Maar op Maartje's post stond een nieuwe methode om je haar toch een leuk kleurtje aan de onderkant te geven. Je hebt niets meer nodig dan wat soft pastel krijtjes (Geen stoepkrijt dus)!

Net als bij Maartje leg ik ook alles stap voor stap uit ,zodat je het deze zomervakantie zelf ook kan doen.
Benodigdheden: Soft pastel krijt. (Je moet er zeker van zijn dat het soft is, want anders werkt het niet op je haar).

Als je geen soft pastel krijtjes heb, kan je deze kopen bij Action, Pipoos en vele andere hobbywinkels.
 
How to make:
1. Zorg ervoor dat je haar goed gekamd is.
2. Pak een plukje dat jij gekleurd wilt hebben.
3. Begin te krijten op je haar met het door jou gekozen kleurtje. Als de kleur niet goed zichtbaar wordt, moet je het plukje nat maken met water (dit is vooral handig voor mensen met donker haar). Zelf heb ik blond geverfd haar, maar ik moest het toch vochtig maken. Daarna ging het gelijk een stuk sneller en zag je de kleur erg goed! Later kan je dit ook bij de andere haarplukjes doen.
4. Als je dit bovenstaande allemaal hebt gedaan, kan je het droog föhnen en eventueel later nog leuk maken met een stijl of krultang ^^!

Tip: Doe handschoenen aan als je niet van gekleurde handen houdt en oude kleuren. Het krijt geeft soms nog weleens wat af. Of en slaap er niet mee, tenzij je een gekleurd kussen leuk vind =P!

Hoe lang blijft het zitten: de meeste mensen zeggen 1 dag, maar bij mij bleef het twee dagen heel erg goed zitten. Na 1 keer douchen was er niet veel meer van te zien, maar als je goed keek zag je het nog wel een beetje zitten. Anyways, geen zorgen, als je het goed wast met shampoo is dit zo weg ^^!

Hier nog een tweede foto van mijn resultaat:
Ik was er erg blij mee, want ik wilde al zo lang iets anders met mijn haar haha ^^! Het mooie is, ik hoef hiervoor niet naar de kapper en het is er binnen no time weer uit =]! Ik denk ook dat ik dit vaker ga doen deze zomervakantie en ik raad het je ook zeker aan om eens te proberen ^^!

Heb jij deze manier al eens uitgeprobeerd ??

xxx Katy ^^!

Reacties

  1. AAAH.
    You look so cool, zo mooi :D
    dit ga ik even bij mijn favorites zetten ik wil het zelf ooooook x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. staat je heel erg leuk! ik dag echt dat het met stoepkrijt moes haha verklaar waarom het niet lukte bij mij :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supergaaf, staat je ook heel mooi!
    Liefs,xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw wat een mooi resultaat! maar geeft het niet ontzettend af aan je kleren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kan inderdaad afgeven. Opzich geeft het niet heel veel af, maar ik zou geen nieuw wit shirt dragen. Mocht je dat toch doen, dan bestaat de kans dat het afgeeft, maar dit was je zo weer uit je kleren =]!

      Verwijderen
  5. wauwie heel erg gaaf! ik had niet verwacht dat het zo mooi opvallend zou worden met krijt. staat je goed. en nog iets..ik ben verliefd op je t-shirt! Bill <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Cool! Wat een mooi resultaat zeg! En je kunt het gewoon heel makkelijk uitwassen? Lijkt me leuk een keer uit te proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ga zometeen van die krijtjes halen daarna ga ik het uitbroberen ! thx voor de tips xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wauw, echt superleuk, wil ik ook eens proberen! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw echt helemaal super! Ik wil dat ook zo graag een keer doen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk! Ik heb heb het heel lang wel geverd maarja ik blondeer het ook al dus leek me verstandig om er mee te stoppen. Dus nu heb ik gekleurde extensions en da's ook niet alles. Dit ook maar eens uitproberen!
    OEE TH SHIRT <333
    xXx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nu mis ik mijn roze haren toch wel haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten