Floriade tuinen!


Zoveel gezien, dat ik haast niet weet waar ik moet beginnen. Waarschijnlijk zullen er deze maand dus nog wel meer posts tevoorschijn komen over de Floriade, die ik op Moederdag bezocht had. Wisten jullie trouwens dat Moederdag een Duits feest is van oorsprong ?? Haha sorry als het een nerd vraagje is, maar dit had ik bij geschiedenis gehoord toen we het over de Tweede Wereld Oorlog hadden. Maar goed, ik ga niet van mijn verhaal afdwalen ^^! Vandaag post ik dus weer over de Floriade die in Venlo te bezoeken is. Ik heb vele tuinen gezien met vele inspiratie's, dus hier komen een paar van die tuinen voorbij ^^!

Deze tuinen lagen in het Relax & Heal gedeelte :
In dit gedeelte van de tuinen had je onder andere een tuin waarbij je veel mensenbeelden zag.

Dit mensenbeeld ligt onder een bankje, waarop je kan zitten =P.

Hier kon je ook op zitten als je wilde, al weet ik niet of dat ook daadwerkelijk de bedoeling was haha xD!

Mocht je er ooit ook lopen, dan zullen deze twee grote hoofden je wel gelijk opvallen =P. Mij viel het in ieder geval wel gelijk op. Wel deed deze tuin mij denken aan een soort culturele geschiedenis tuin. Ik weet niet waarom, maar ik dacht gelijk aan Paaseiland xD.
Strikjes garden, it's a gift ^^ :
Ook kon je in die tuin een gratis familiefoto laten aanmaken. Haha geen idee waar ik heen keek, ik zocht geloof ik de camera die verstopt was in de spiegel xD!
Ook daar waren mooie bloemen te vinden, waaronder dus deze bloem met ongelofelijk veel detail ^^!





Ook was er een Japanse tuin aanwezig, persoonlijk vond ik al die Aziatische tuinen het leukst. Het heeft een mooie sfeer om naar te kijken en doorheen te lopen <3!

In deze vijver zwommen er ook van die grote Japanse vissen. Wat ik me vaak nog afvraag is hoe alle Aziatische bezoekers dit ervaren. Die zijn dit soort tuinen natuurlijk gewend. Ten minste daar ga ik van uit =P. Ik vraag het denk ik ooit nog een een vriendin van mij die ook uit Aziƫ komt =P.

Later komt er weer meer ^^!

xxx Katy ^^!

Reacties

Een reactie plaatsen

Populaire berichten